אמיר ברנע יתפטר מדירקטוריון מגדל כדי למנוע ניגוד עניינים בתפקידו כדח"צ בבנה"פ

בינואר 2005 מונה ברנע לכהונה שנייה כדח"צ במגדל * בסוף יולי הוא מונה לדח"צ בבנק הפועלים לאחר שהושגה פשרה זמנית עם הרגולציה

פרופ' אמיר ברנע מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, שותף בזיגנר ברנע ושות', יתפטר מדירקטוריון חברת הביטוח מגדל בסוף השנה כדי לפתור את המחלוקות שעלו עקב מינויו לדח"צ בבנק הפועלים . כך נודע ל"גלובס". ברנע יעזוב את תפקידו כדח"צ במגדל ב-31 בדצמבר 2006, טרם תום הכהונה.

בינואר 2005 מונה ברנע לכהונה שנייה כדח"צ במגדל, תפקיד שבו החל בפברואר 2002. בסוף חודש יולי הוא מונה לדח"צ בבנק הפועלים, לאחר שהושגה פשרה זמנית עם הרגולציה שלפיה לא ישתתף בישיבות דירקטוריון בבנק הנוגעות לענייני ביטוח ופנסיה ובישיבות דירקטוריון מגדל הנוגעות לבנק הפועלים.

למרות הסיכום הראשוני שהושג בסוף יולי עם הרגולציה, המשיכו המפקח על הבנקים בבנק ישראל, יואב להמן, והמפקח על הביטוח באוצר, ידין ענתבי, לחפש פתרון אחר לניגוד העניינים. באחרונה שלח ברנע מכתב לרגולטורים, שבו הציע כי יתפטר מתפקידו במגדל, כך מ-2007 ישמש בתפקיד בתחום הפיננסים רק בבנק הפועלים.

במסגרת רפורמת בכר לשינוי מבני בשוק ההון הישראלי, נעשתה לראשונה הפרדה בין יצרנים פנסיוניים - חברות ביטוח, קרנות פנסיה וקופות גמל (כמו גם קרנות נאמנות), לבין מפיצים - ובראשם הבנקים. גורמי הרגולציה שמו דגש על הפרדה בין היועצים הפנסיוניים ליצרנים, והחקיקה מקפידה על חוסר זיקה בין שני שחקנים אלה בשוק. על רקע יישום הרפורמה וכניסתו הצפויה של בנק הפועלים לתחום הייעוץ הפנסיוני כבר ב-2007, פוטנציאל ניגוד העניינים בכפל תפקידים בין מגדל לבנק הפועלים גדל לאין-ערוך ביחס לעבר.

כדי לפתור ניגוד עניינים נוסף, התפטר ברנע עם מינויו לדח"צ הפועלים מכהונתו כנציג ציבור בוועדה המייעצת בעניינים הנוגעים לעסקי בנקאות בבנק ישראל.

ברנע נחשב לאחד מהמומחים הגדולים לענף הבנקאות הישראלי ונחשב לא אחת בעבר למבקר הגדול ביותר של המערכת הבנקאית המקומית.