ה. שטרן רוכשת 50% מחנויות השעונים של סקאל לפי 10 מיליון ש"

סקאל ל"גלובס": ליבואנים אין מה לדאוג " בעלי פלאנט טיים: כולם רוצים לעבוד עם הדיוטי פרי, אבל לא בכל מחיר

סולי סקאל מוכר 50% מסקאל דיוטי פרי שעונים לרשת התכשיטים ה. שטרן, לפי שווי של כ-10 מיליון שקל. המגעים לקראת ביצוע העסקה נחשפו ב"גלובס" כבר באוגוסט האחרון. העסקה קיבלה עתה את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

במסגרת העסקה תרכוש הרשת הבינלאומית ה. שטרן 50% מהחברה-בת של קבוצת סקאל - חנויות השעונים של סקאל דיוטי פרי ותפתח חברה משותפת תחת השם: "סקאל שטרן".

על-פי המידע שבידי "גלובס", היקף הפעילות של סקאל שעונים נאמד בכ-4.5 מיליון דולר. לרשות שדות התעופה משלמת סקאל שעונים כ-1.4 מיליון דולר כדמי שכירות.

סולי סקאל, בעלי קבוצת סקאל, ניסה בשנה החולפת להכניס שותפים לכל אחת מהפעילויות שבבעלותו, למעט הדיוטי פרי. רוב העסקאות שרקם עם שותפים פוטנציאלים שהיו אמורים להזרים סכום של 200 מיליון שקל לקבוצה דרך רכישת אחזקות, לא נערכו בסופו של דבר.

סקאל מצפה שהכנסת השותפה הבינלאומית תביא לגידול של כ-30% במכירת השעונים בדיוטי פרי כבר בשנת 2007. מבחינתה של ה. שטרן מדובר בהתחזקות משמעותית כיבואנית ומשווקת שעוני יוקרה בשוק הישראלי.

מבחינתו של ה. שטרן הזדמנות עסקית זו משתלבת היטב באסטרטגיית הצמיחה שלו. בראיון ל"גלובס" אמר ישראל קורט, מנכ"ל ה. שטרן לפני כחצי שנה: "התלבשנו חזק על שעונים כמנוע צמיחה. במשך שנים לא עבדנו על שעונים, הפקרנו את השוק. היום אנחנו משווקים בחנויות לא רק שעונים של ה. שטרן אלא שבעה מותגים - דיור, באום מרסיה, פרמז'ני, שומה. כל אחד פונה לסגנון חיים שונה. אנחנו נכניס עוד 10 מותגים בתחום השעונים".

"המחזורים יגדלו ב-30%"

מעניין שסקאל בחר לממש אחזקות דווקא בחברת השעונים שהיא אחת היחידות הרווחיות שלו. על כך אומר סקאל ל"גלובס": "המטרה שלנו לפתח את עסק השעונים בנתב"ג. עד עכשיו המכירות שלנו היו בעיקר לישראלים. היום הגענו לחלוקה של 45:55 בין ישראלים לתיירים. לדעתי, חלקם של התיירים יילך ויעלה. היות שהתמלוגים צמודים למספר הנוסעים כולל התיירים אנחנו צריכים למצוא את הדרכים למכור גם לתיירים. בשביל זה צריך תשתית של ממכר שעונים גם בשוק המקומי וזה מה שיש לשטרן בבתי מלון. הוא יאפשר לנו להשתמש בחנויות שלו, וכך תייר יוכל ללכת ולהזמין בחנות בארץ ולקבל השעון בדיוטי פרי. הפעילות הזו תגדיל את המחזורים שלנו ב-30% וזה מה שעומד מאחורי ההתחברות".

" אבל העסקה יוצרת ניגוד עניינים בין שטרן לבין היבואנים המתחרים שלו.

"לכל אחד נתח השוק שלו. אנחנו משתפים הרבה פעולה עם היבואנים הרשמיים של השעונים, מתוך זה שאנחנו חושבים ששיתוף איתם זו התשובה הכי טובה לצרכן. המדיניות הזו תהיה גם של שטרן. הוא יותר פעיל בתכשיטים".

" אבל הוא נכנס בשנה האחרונה לשעונים בתנופה גדולה.

"אבל זה לא החלק הארי של הפעילות".

" הגיוני שהוא רוצה לקדם השעונים שלו, ולהקטין את הנתח של המותגים המתחרים. יהיה לו קל לעשות את זה בחנות שהיא שלו.

"בנאדם צריך לקדם את העסקים שלו, ולאו דווקא מותג שלו או אחר. יש אינטרסים קדם מה ששיך לך, אבל זה לא העיקר. מטרתו עכשיו לגרום שהחשיפה תביא להגדלת המכירות של התכשיטים".

" אבל החנות תישאר סקאל שעונים. אז איך זה יביא להגדלת החשיפה לתכשיטים?

"צרכן בשוק המקומי יכול להתחיל בשעון ולבסוף יקנה תכשיטים. זה תחום פעילות חדש שהוא גם התחרה בו. אם הוא רוצה להרחיב, ברור שכדאי לו להתרחב בכיוון הזה. ההתחברות איתנו מאפשר לו את זה בצורה מהירה מאוד. אנחנו לא נשים את כל המגוון שלו בחנות, אבל זה יביא לו כמות לקוחות גדולה יותר".

" יבואני השעונים והתכשיטים, שהם מתחרים של שטרן, יצטרכו אולי לפתח פלטפורמות קמעונאיות אחרות, כדי להקטין התלות.

"בכלל לא. אין שום כוונה להעמיד את המותגים שלו כמסה העיקרית.

אני הולך להשתתף אפילו יותר מהיום עם היבואנים. ברגע שאני קונה מהם יותר יש יותר פעילות ויותר חשיפה. זה מה שאנחנו משדרים להם. אין להם הנושא של הפחד".

" בוודאי שיש. הם חוששים משטרן, וחלקם מסוכסכים עם הרשת משפטית.

"אני חושב שהדברים ישתנו מהר מאוד. אין שום כוונה להוות איום. לא לכול היבואנים יש חנויות, ובטח לא פריסה כזו. הם מהר מאוד ייווכחו לדעת שזה לטובה ולא לרעה".

אלי הולנדר, בעלי פלאנט טיים המתמחה בשעוני היוקרה ובעל רשת התכשיטים פלאנט ג'לרי במשביר לצרכן אמר ל"גלובס": "נאמר לנו שהמנהלים יישארו אותם מנהלים, ואנחנו רוצים להאמין שזה לא יפגע בגידולים היפים של המותגים שלנו בדיוטי פרי. כולם רוצים לעבוד עם הדיוטי פרי, אבל לא בכל מחיר. השקענו בעמדת מכירות של חנות בתוך חנות של 'מון בלאן' 22 אלף אירו, ואני מקווה שהם לא יפגעו בזה. אני נותן אמון בסולי סקאל". "