סולל-בונה מתרחבת באפריקה: זכתה במכרז לסלילת כבישים בניגריה בהיקף כולל של 252 מיליון דולר

תסלול נתיבים באורך של ק"מ ותבנה גשר של 940 מטר; אלימלך: זכינו השנה בפרויקטים ב-900 מ' ד'

עוד חוזה מהותי לסולל-בונה באפריקה. החברה-הבת של שיכון ובינוי הודיעה, כי זכתה במכרז לסלילת כבישים בניגריה בהיקף כולל של 252 מיליון דולר. על-פי הערכות החברה, שבשליטת שרי אריסון, משך ביצוע הפרויקט המתוכנן יהיה 4 שנים.

במסגרת הפרויקט תבצע סולל-בונה ארצות חוץ הרחבה לעורק התחבורה הראשי בדרום מזרח ניגריה, אזור הפקת הנפט. במסגרת הפרויקט תסלול סולל-ובונה נתיבים באורך כולל של ק"מ וכמו כן תבנה גשר באורך של 940 מטר, מעל למימי נהר ה-IMO, הזורם במדינה.

"כחלק ממדיניות החברה אנו ממשיכים להעמיק את פעילותינו בחו"ל". אמר היום (ד') מנכ"ל סולל-בונה ארצות חוץ, יהודה אלימלך. "מתחילת השנה זכתה החברה במספר רב של מכרזים לביצוע עבודות בנייה, סלילה ותשתיות בהיקף כולל של 900 מיליון דולר", הוסיף.

מנכ"ל שיכון ובינוי, אורי שני, הוסיף: "סולל-בונה ארצות חוץ ממשיכה לפעול על-פי יעדיה האסטרטגים וממשיכה לבסס את מעמדה בתחום הסלילה והתשתיות בפרויקטים גדולים בהם היא פועלת".

מכניסתו של שני לתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי, מתבצעת בחברה תוכנית התייעלות נרחבת, כאשר את מירב תשומת הלב מקדישים קברניטיה לשיפור ביצועי סולל בונה, האחראית העיקרית להפסדי העבר של הקבוצה.

במסגרת תוכנית השיקום צמצמה סולל-בונה את פעילות הבנייה בישראל והרחיבה פעילותה מחוץ לגבולות המדינה.

סולל-בונה הודיעה בסוף יוני השנה, על זכייה בשלושה מכרזים לביצוע פרויקטים בתחום עבודות בנייה, סלילה ותשתיות במומבסה, אוגנדה וניגריה בהיקף כולל הנאמד ב-220 מיליון דולר.

מגזר הסלילה והתשתיות רשם קפיצת מדרגה משמעותית בשנה הנוכחית בעיקר עקב הרחבת הפעילות בחו"ל. מבט על נתוני המחצית הראשונה מלמד על זינוק של 40% בהכנסות המגזר ל-831 מיליון שקל, ועלייה של 25% ברווחיותו ל-63 מיליון שקל.