פי.בי מנעה מספידן לתבוע את המדינה עקב פסילתה במכרז הרכבת הקלה בת"א

עקב פסילת הקבוצה מההתמודדות במכרז, הוחרפו היחסים בין השותפות ויש מתיחות רבה בעיקר בין השותפים הישראלים לזרים, המאשימים זה את זה בכישלון

חברת פרסוננס ברינקוף (פי.בי) מנעה מקבוצת ספידן לתבוע את המדינה עקב פסילתה בפרויקט הרכבת הקלה בת"א. ל"גלובס" נודע, כי כל השותפות האחרות בקונסורציום ביקשו לתבוע ולערער על החלטת ועדת המכרזים. פי.בי הודיעה לשותפות בקונסורציום, כי תממש את אופציית הסירוב ותפרוש מהקונסורציום אם יוחלט על הגשת התביעה. פי.בי נימקה את החלטתה כי המדיניות של הקבוצה היא לא לתבוע מדינות.

עקב פסילת הקבוצה מההתמודדות במכרז, הוחרפו היחסים בין השותפות ויש מתיחות רבה בעיקר בין השותפים הישראלים לזרים, המאשימים זה את זה בכישלון.

אחד השותפים הבכירים בספידן אמר ל"גלובס", כי "עיקר המתיחות היא בין פי.בי לשפיר הנדסה. שתי הקבוצות היו אחראיות על הכנת המכרז והגשתו".

נציג אחר של הקונסורציום אמר ל"גלובס", כי "בכל עסקה שמתפוצצת מתעוררת מתיחות בין השותפים. לנו עדיין לא ברור איך המדינה ויתרה על הקונסורציום שהיתה לו הצעה אטרקטיבית. היה ניתן לשפר את הליקויים להם טענה המדינה".

בסוף חודש אוגוסט ועדת המכרזים פסלה את קבוצת ספידן במכרז לרכבת הקלה בת"א, הקו האדום, למרות שהצעתה היתה זולה ב-1.5 מיליארד שקל מההצעות האחרות. ועדת המכרזים קבעה כי ספידן אינה עומדת בתנאי הסף.

פרויקט הרכבת הקלה הוא פרויקט המקודם בשיטת ה-BOT בו מתבקש הזכיין להקים, לתפעל ולתחזק את קו הרכבת הקלה. עלות המכרז היא 10 מיליארד שקל.

כיום מתמודדות שתי קבוצות - קבוצת מטרורייל וקבוצת MTS שנמצאות בשלב ההתמחרות. טרם התקבלה התייחסות ספידן.