יוסי פלד הצטרף לליכוד: "נתניהו של היום - איש אחר"

האלוף (במיל') יוסי פלד הצטרף היום (ד') באופן רשמי לליכוד, לאחר שחתם על טופסי התפקדות למפלגה במצודת זאב בת"א. יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, השתתף באירוע החתימה.

בטקס החתימה, אמר פלד, כי "נוכח המצב היום, אי אפשר לשבת כפרשן. צריך להשפיע על מה שקורה במדינה". למרות שבעבר מתח פלד ביקורת נוקבת על נתניהו, היום הוא אמר: "נתניהו של היום הוא איש אחר, הוא למד מהניסיון. חלפו הרבה שנים והוא עשה הרבה תפקידים - כמו למשל בתחום הכלכלי".

נתניהו אמר בטקס החתימה: "הרבה זמן דיברתי עם פלד, שיחבור לחיים פוליטיים בליכוד. נפגשנו במהלך המלחמה כמה וכמה פעמים ומאז המשכנו בשיחות על שלל נושאים, בהם גם הבעיות הבטחוניות. הדבר החשוב זה לא לשבת בצד, אלא לקפוץ פנימה".

"אין לו שום הבטחה לשום תפקיד", הדגיש נתניהו שהוסיף: "הוא הולך להתמודד בפריימריז. ההבטחה היחידה זה שהאנשים הטובים ביותר יעזרו להוביל את המדינה הזאת".

נתניהו הבטיח, שצירופו של פלד לליכוד הוא רק ההתחלה: "יצטרפו עוד אנשים מתחומים נוספים - אקדמיה וחברה", הוא ציין.

נתניהו סירב להתייחס לשינוי שיטת הממשל או לאפשרות צירופו של אביגדור ליברמן לקואליציה, ורק אמר: "נבנה ליכוד חדש שבנוי מאנשים איכותיים".

אין זו הפעם הראשונה בה מתפקד פלד לליכוד ונמצא בקרבתו של נתניהו. לפני בחירות 1996 הוא הביע בו תמיכה מול פרס. אולם, זמן קצר לאחר-מכן, לאור אכזבתו מהתנהלותו של נתניהו כראש ממשלה, מתח נגדו ביקורת פומבית והחליט לעזוב את המפלגה. בבחירות 1999 כבר חצה פלד את הקווים והכריז מעל בימת מפלגת "ישראל אחת" של אהוד ברק על תמיכתו במועמדותו לראשות הממשלה. בשנת 2000, לאחר יציאת צה"ל מלבנון, מונה פלד לטפל באנשי צד"ל בישראל, ואולם במהלך הזמן התקררו יחסיו עם ברק וחל ריחוק ביניהם. מאז, לא נקשר שמו של פלד לפוליטיקה, או לגופים פוליטיים כלשהם.