GTC התקדמה עוד שלב במימוש מתחם מוקוטוב בפולין: צפוי להניב רווח הון הגדול מ-50 מיליון דולר

בסוף השבוע חתמה על הסכם מחייב למכירת המתחם לקרן אמריקאית * העסקה צפוייה להסתיים עד סוף חודש מארס 2007, לכל המאוחר

GTC , מקבוצת קרדן , הודיעה כי חתמה בסוף השבוע על הסכם מחייב למכירת מתחם העסקים בפולין, מוקוטוב. ההסכם הינו המשך למזכר ההבנות שנחתם באוגוסט האחרון, כך שזהו שלב נוסף נוסף בהליך מכירת הנכס לאחר סיום בדיקת הנאותות.

במסגרת העסקה יימכר הפארק תמורת 287 מיליון דולר, לקרן האמריקאית Heitman European Property Partners III. העסקה צפוייה להסתיים עד עד 31 במארס 2007, לכל המאוחר, בכפוף לקבלת האישורים הנדרשים.

את פארק העסקים מוקוטוב, שהינו קומפלקס המשרדים הגדול ביותר בפולין, רכשה קרדן ב-1994. הפארק כולל 9 בניינים ובהם 107 אלף מ"ר להשכרה וזכויות בנייה נוספות.

על פי הערכות שפורסמו באוגוסט, עם השלמת העסקה צפויה GTC לרשום רווח הון של 52 מיליון דולר. גם חברות אחרות מקבוצת קרדן ירשמו רווח כתוצאה מהשלמת העסקה: קרדן אן.וי המחזיקה ב-62.7% ממניות GTC, תזכה לרווח הון של 32 מיליון דולר. קרדן ישראל, המחזיקה בשרשור ב-14.3% ממניות GTC תרשום רווח הון של 7 מיליון דולר.

במקביל הודיעה GTC מקבוצת קרדן כי היא מרחיבה פעילותה במזרח אירופה. הפרויקט הגדול ביותר בפורטפוליו של GTC נמצא בימים אלו בשלבי פיתוח בבוקרשט, רומניה. בכוונת החברה (בשיתוף גופים נוספים) להקים כבר השנה שני מגדלי יוקרה משרדיים באחד המיקומים המרכזיים בעיר. שטח הבנייה של פרויקט City Gate יגיע לכ-45 אלף מ"ר לשני המגדלים.

יו"ר GTC, אלי אלרואי מסר כי בשנה האחרונה ביצעה GTC למעלה מ- 20 עסקות בהיקף כולל של כ-600 אלף מ"ר זכויות בנייה. עסקות אלה הינן נדבך ראשון בתוכנית ההתרחבות של החברה בפולין ובמזרח אירופה לשנים הקרובות. כמו כן, בכוונת החברה להרחיב את שיתופי הפעולה עם גופים נוספים במטרה להאיץ את קצב פיתוח הפורטפוליו.

אלרואי הוסיף כי, האסטרטגיה העסקית של GTC היא המשך הרחבה וגיוון של פורטפוליו הנכסים שלה, הן מגזרית והן גיאוגרפית.

ג

מניית GTC היא בין המניות המובילות בבורסה של בת"א מבחינת תשואת הנייר בשנת 2006. עד כה רשמה המניה זינוק של 122% בערכה.