יורם מוקדי, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, פורש מתפקידו

זאת לאחר שלוש שנים בתפקיד * הפרישה תיכנס לתוקף בעוד כשלושה חודשים

יורם מוקדי, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, הודיע היום (ב') על פרישתו, זאת לאחר שלוש שנים בתפקיד. בעוד שלושה חודשים מהיום יפרוש מוקדי באופן סופי מהתפקיד, וזאת כשנה בטרם הוא אמור היה לסיים את תפקידו באופן רשמי.

שלוש שנים קודם למינויו כיו"ר המועצה שימש מוקדי, עו"ד במקצועו, כמנהל מנהלת הסדרת השידורים של הכבלים והלוויין, הגוף המבצע של המועצה.

מוקדי נחשב לאורך כל תקופת כהונתו כרגולטור ליברלי למדי. היום, עם ההודעה בדבר הפרישה, אמר מוקדי כי לאחר שש שנים של שירות לאומי והשלמת כל הפרויקטים המרכזיים, הוא נכון לפרוש בשיא ולהתפנות להסדרים חדשים. לדבריו, סיום אישור הליכי המיזוג של הכבלים ופרסום עמדת המועצה לגבי הרגולציה של המדיה החדשה בעוד כחודש - מהווים נקודת זמן טובה לעבור הלאה.

"את תרומתי הציבורית תרמתי במשך שש שנים", אמר מוקדי, "ועכשיו תורם של אחרים".

מוקדי, כאמור, מונה ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין לפני שלוש שנים, זאת לאחר פרישתה מהתפקיד של דורית ענבר.

לפני כשנה וחצי הודיעה שרת התקשורת לשעבר, דליה איציק, על הקמת "ברית המועצות", שאמורה היתה לאחד בין מועצת הכבלים והלוויין לבין מועצת הרשות השנייה ולהפוך אותה למועצה אחת. איציק הודיעה אז על מינויו של מוקדי כיו"ר "ברית המועצות". אולם, מאז ירדה היוזמה מן הפרק, זאת בין השאר לאחר שמוקדי סירב להתמנות לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה עד להשלמת מיזוגן של שתי המועצות.

מאז שתוכנית "ברית המועצות" ירדה מן הפרק הועלה שמו של מוקדי לא מעט פעמים כמועמד פוטנציאלי לתפקידים בכירים בשוק הטלוויזיה. אולם, מוקדי לא אישר פניות אלה שנעשו אליו. לא מן הנמנע כי בסופו של דבר ימצא עצמו מוקדי באחד התפקידים הבכירים בשוק הטלוויזיה הישראלי, למרות שהבוקר אמר כי בשלב זה טרם החליט על המשך דרכו.