קבוצת הראל השקעות מקיימת מגעים למימון פרויקט מנהרות הכרמל בחיפה. כך אמר היום (ב') יו"ר הראל השקעות, יאיר המבורגר. ל"גלובס" נודע כי מדובר על מימון של 200-300 מיליון שקל. אם חברת הביטוח תצטרף למימון תישמר לה האופציה לקבל חלק מהבעלות על הפרויקט. מדובר בפרויקט להקמת צמד מנהרות באורך כולל של 5 ק"מ בין צומת הקריות (צומת הצ'ק פוסט) למבואות הדרומיים של חיפה. היקף העבודה הוא כמיליארד שקל, במימון בנק דיסקונט, כשהיקף עבודות המנהור הוא 100 מיליון דולר. העבודות צפויות להימשך ארבע שנים.
שוחט - יו"ר הקרן
המבורגר דיבר היום לאור השלמת גיוס של 70 מיליון דולר על-ידי קרן תשתיות ישראל, שבבעלות הראל השקעות וחברת STG של עו"ד יהודה רוה. בכוונת קרן ההשקעות להשקיע גם בפרויקטי תשתית במזרח אירופה. אברהם (בייגה) שוחט, ישמש כיו"ר ועדת ההשקעות של הקרן, וירון קסטנבאום, מנהל הקרן.
ועדת ההשקעות של הקרן תכלול את יו"ר בז"ן אוהד מראני, לשעבר מנכ"ל האוצר, ואת יעקב (קוקי) אדרי, אהוד סביון, עמוס אפשטיין ורמי גוזמן.
עיקר שלב הגיוס הראשון הגיע מגופים מוסדיים מקומיים כשבכוונת הקרן, שהחלה לפעול בימים אלו, לגייס הון נוסף של 130 מיליון דולר בעיקר ממשקיעים זרים.
"אנו מאמינים שנגדיל את הקרן באופן משמעותי ויש התעניינות של משקיעים זרים שוודאי יצטרפו בתקופה הקרובה", אמר המבורגר שהוסיף, כי "השקעות בתשתיות נכונות לגופים פיננסיים המנהלים כספים לטווח הארוך".
הקרן תפעל להשקעות אקוויטי ומזנין (מימון ביניים: רובד המימון שבין ההון העצמי לבין אשראי בנקאי - ר.ש) בפרויקטי תשתית כשלדברי קסטנבאום החברה בוחנת בימים אלו 4-5 השקעות בתחומי התחבורה והאנרגיה בישראל. פעילות הקרן תתבצע בעיקר בפרויקטים מסוג BOT,BOO ו-PFI.
הראל השקיעה 51 מ' ד'
לקרן גם הסכמי שותפות (co investments) במסגרתם היא יכולה להשקיע סכום כולל של יותר משני מיליארד שקל, בצוותא עם המשקיעים. בין המשקיעים בקרן עד כה ישנם גופים מוסדיים נוספים להראל שהשקיעה 15 מיליון דולר ולעת עתה בכוונתה להיוותר 20% מהקרן. בקרן השקיעו קרן הפנסיה מקפת, שבשליטת קבוצת מגדל, וקרנות ההשתלמות קה"ל, וקרן הדדית של התאחדות התעשיינים.
ראשי הקרן מכוונים להציג תשואה שנתית של 15% ומשך חייה עומד על 10 שנים עם אופציות הארכה. בין היתר קובעת הקרן, הראשונה מסוגה בישראל, כי בפרויקטים בהם תשתתף תינתן זכות עדיפות למימון חוב בכיר למשקיעים בקרן.
02 פרויקטי תשתית
מדיניות ההשקעה של הקרן קובעת, כי היא תשקיע ב-20 פרויקטי תשתית בכל סוגי הפרויקטים בשיתוף הסקטור הפרטי ו/או הציבורי בישראל ובחו"ל.
לקרן מגבלה להשקעה בחו"ל בשיעור של עד ל-40% אם כי להערכת קסטנבאום "זו לא תהיה מגבלה אפקטיבית", מכיוון שהקרן תשקיע שיעור נמוך מחוץ לישראל.
לדברי רוה, הקרן תשקיע גם במזרח אירופה, "שם יש תנופת פיתוח בלתי רגילה לאור הקצבות גדולות של האיחוד האירופי לשיפור התשתיות במדינות אלו".
כמו כן, במסגרת התחייבותה להשקעת עוגן בהיקף של 20% מהקרן, התחייבה הראל, שלא להתחרות בקרן ההשקעות החדשה באקוויטי ובמזנין, דהיינו, לקרן תהיה זכות סירוב לפרויקטי תשתית שכאלו בטרם תיכנס אליהן הראל.
חלק מסיטיפס
זו אינה ההשקעה הראשונה של קבוצת הראל בתשתיות. הראל מחזיקה ב-20% מסיטיפס, זכיין הרכבת הקלה בירושלים, והיא שותפה במימון פרויקטי תשתית (כביש 6, כביש 431 ומתקן ההתפלה באשקלון). בימים אלה בוחנת הקבוצה כניסה למספר פרויקטים נוספים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.