ברן במצגת לאנליסטים: ההכנסות ב-2007 יגדלו ל-1.5 מיליארד שקל; צופה קצב צמיחה דו-ספרתי בחמש השנים הקרובות

מניית החברה הוסיפה לערכה יותר מ-50% מאז תחילת השנה * מרכזת פעילות רבה ברוסיה * תחומי הזיקוק והפטרו יהוו חלק ממנועי הצמיחה העתידיים

קבוצת ברן עורכת הבוקר כנס אנליסטים במסגרתו מעבירה החברה מצגת על פעילותה, תחזיות, מטרות, הערכות ואומדנים.

בין הפרוייקטים המרכזיים שביצעה החברה השנה נציין את בניית המפעל החדש של אינטל בקרית גת, שהקמתו הקדימה את לוחות הזמנים המקוריים. ההכנסות מפרוייקט זה יהוו כ-17.5% מהמחזור הכספי של השנה הנוכחית.

ברן עברה תהליך רה-אירגון בשנת 2004 בעיקבות משבר שעברה בין השנים 2002 ל-2004. במסגרת התהליך אוחדו מספר חטיבות וניהול המשאבים רוכז לזרוע אחת.

בברן סקרו את ההתפתחויות המשמעותיות בפעילותה, מהן נציין ההתקשרות עם אינטל, להם מבצעת ברן פרוייקטים בהיקף של 200 מיליון דולר. השוק הרוסי הפך ליעד מועדף בעולם בעיקבות תנופת הקמת מפעלים במדינה. ברוסיה פועלת ברן באמצעות שיתוף אסטרטגי עם חברה מקומית. בנוסף צומחת החברה בתחום הזיקוק והפטרו שהפך לנושא עתיר השקעות בעולם. כמו כן פועלת החברה בתחומי התפלת המים באמצעות שיתוף פעולה עם ג'נרל אלקטריק. גם בתחום הטלקום צופה החברה פוטנציאל גידול.

החברה הציגה את מטרותיה לשנים הקרובות ובהן גידול בהכנסות מפרוייקטים בקצב דו-ספרתי בחמש השנים הקרובות. עד שנת 2007 מצפה החברה להגיע לשיעור רווח תפעולי של 10%. כמו כן מעוניינת החברה להחל במדיניות של חלווקת דיבידנדים.

מבחינת מטרות לשנה הקרובה, 2006, קבעה ברן את יעד ההכנסות של מיליארד שקל מפרוייקטים בתחומי התקשורת וההנדסה. בסך הכל מעוניינת החברה לעמוד ברמת הכנסות של 1.25 מיליארד שקל. כמו כן מציבה ברן את רף ה-100 מיליון שקלים כיעד לשורת הרווח התפעולי אשר שיעורו מההכנסות המצופות יעלה לכ-8%.

לשנת 2007 מעויינת ברן להגדיל את מחזור ההכנסות לכדי 1.5 מילירארד דולר. יתרה מכך היא מעוניינת להעלות את שיעור הרווח התפעולי ולהציב אותו בטווח שבין 9% ל-10% מתוך ההכנסות.

מנועי הצמיחה אותם קובעת ברן לשנת 2007 הינם לפרוייקטי פטרו בישראל ובמזרח אירופה; תעשיה ותקשורת במזרח הרחוק; אקולוגיה בישראל; תעשיה כבדה ברוסיה; ופרוייקטי יזמות באירופה ובמזרח הרחוק.

החברה הנסחרת בבורסה של ת"א מאז 1992, הוסיפה לערכה יותר מ-50% מאז תחילת השנה. מחיר המניה חוזר בימים אילו לרמת השיא שנרשמה בחודשים אפריל-מאי השנה.

חברת ההנדסה ברן הוקמה בשנת 1979 בבאר שבע וממוקמת כיום ב-3 מרכזים, עומר, בית דגן וקריית אתא. בנוסף ממוקמת החברה במספר אתרים בעולם על ידי חברות בנות. בין המדינות על גבי הגלובוס נציין את ארה"ב, אנגליה, גרמניה, רוסיה תאילנד, ועוד. החברה מעסיקה כ-1,750 עובדים מיקצועיים, מהם שליש פועלים מחו"ל.