עמותת תושבים: יש לבנות את אצטדיון חיפה בצפון מת"מ, ולא במיקומו הנוכחי

עמותת "אשכול שלנו", בה חברים תושבים המתגוררים בשכונת רמת אשכול ותושבי שכונות אחרות על רכס הכרמל בחיפה, מוחים על ההחלטה להפקיד את התוכנית לבניית קרית הספורט, המתוכננת לקום במבואות הדרומיים של העיר חיפה.

התוכנית להקמת קרית ספורט ואצטדיון כדורגל חדש לחיפה הופקדה לפני מספר שבועות בוועדה המחוזית חיפה. קרית הספורט עתידה לקום במבואות הדרומיים של חיפה, ובשלב א' יושקעו בה 75 מיליון דולר. על-פי התוכנית, יכלול הפרויקט גם מרכז ספורט, תרבות ומסחר.

על-פי הסיכום עם מינהל מקרקעי ישראל, חלק מהמימון לפרויקט יתקבל ממכירת דירות בבנייני מגורים שיוקמו בשטחו של אצטדיון הכדורגל העירוני בקרית אליעזר. האצטדיון ייהרס רק לאחר הקמת האצטדיון החדש.

הקריה מתוכננת לקום על שטח של 145 דונם, ותכלול פיתוח סביבתי נרחב ומגרשי חניה עליונים ותת-קרקעיים.

חברי העמותה, שכבר פנו בעבר למינהל ולמשרד לאיכות הסביבה, טוענים כי בניית האצטדיון במיקומו הנוכחי תגרום לנזקים תחבורתיים בכביש פרויד, אחד הכבישים העמוסים ביותר בחיפה משך רוב שעות היום. התושבים טוענים, כי הרכס המערבי זקוק לפתרונות תחבורתיים יסודיים, והקמת קרית ספורט בלא שיפתרו בעיות התחבורה הקיימות היא בגדר מחדל.

עוד טוענים התושבים, כי עקב המבנה הטופוגרפי באזור יהווה האצטדיון החדש מפגע רעש לכל שכונות הרכס. התושבים, המתכוונים להגיש את התנגדויותיהם לוועדה המחוזית, גורסים כי יש לבנות את הפרויקט באזור צפון מת"מ, בשטח עליו אושרה באחרונה בהליך מהיר הרחבת מפעל אינטל, שטח ציבורי המיועד לטענתם לקיט ונופש.

שטח זה, הכלוא בין כביש 2 לכביש 4, כולל מגרשי חניה רבים, הוא נמצא בצמוד למגרשי ספורט וכדורת והוא נמצא בסמיכות לתחנת הרכבת, לתחנה מרכזית של אגד ולכניסה העתידית למנהרת הכרמל.