הערכות: גילת תנסה לגייס 50-70 מיליון דולר בהנפקת משנית בנאסד"ק

קרן יורק צפויה לממש חלק מאחזקותיה * בשבועות האחרונים נפגשו ראשי החברה עם כמה בנקי השקעות, על מנת לבחור חתמים

השיפור בתוצאות והזינוק במחיר המניה בחודשים האחרונים, הביא לפתחה של גילת לוויינים מצעד של בנקי השקעות, המציעים לחברה לבצע הנפקה משנית בנאסד"ק. בשבועות האחרונים נפגשו ראשי החברה עם חלק מהם, על-מנת לבחור חתמים להנפקה האפשרית. גורמים בשוק מעריכים כי ההנפקה, במסגרתה תגייס גילת בין 50 ל-70 מיליון דולר, תתבצע ברבעון הראשון של 2007 וייתכן שאף מוקדם יותר.

גילת, המפתחת, מייצרת ומשווקת תחנות לוויין זעירות (VSAT) המשמשות לתקשורת, ומספקת שירותים נוספים הקשורים לכך, נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב. מתחילת השנה עלתה מניית החברה ב-58%, וכיום שווי השוק שלה הוא כ-207 מיליון דולר. מאז ההנפקה הראשונה שלה בנאסד"ק, בשנת 1993, גייסה גילת למעלה מ-400 מיליון דולר במספר הנפקות, הן באג"ח והן במניות.

ככל הנראה, משקיעים מוסדיים אמריקניים רואים בגילת הזדמנות השקעה, אך כיום כמות המניות הסחירות של גילת בנאסד"ק נמוכה יחסית. האטרקטיביות של גילת נובעת הן מהשיפור התפעולי בחברה והן מכניסתה של קרן יורק האמריקנית להשקעה בחברה. קרן יורק מנהלת נכסים בהיקף של למעלה מ-8 מיליארד דולר, ומתמחה בהשקעות ערך. ביוני 2005 רכשה הקרן את חובה של גילת לבנק הפועלים , וקיבלה אופציה להמרת החוב למניות במחיר של 7.5 דולר למניה עד יוני 2007. ההסכם שונה בתחילת השנה, כשמחיר המימוש הופחת ל-6.75 דולר למניה, ותאריך היעד האחרון למימוש במחיר זה נקבע לסוף ספטמבר 2006. ואכן, בספטמבר מימשה קרן יורק את האופציה שברשותה להמרת חוב וריבית לכ-10.6 מיליון מניות גילת, והפכה לבעלת המניות הגדולה ביותר בגילת, עם כ-33% ממניות החברה. זאת, לאחר שבמאי האחרון רכשה הקרן כ-2% ממניות החברה במסחר השוטף בבורסה.

ההערכות בשוק הן שקרן יורק אינה מעוניינת לדלל את חלקה באופן מהותי. גורמים בשוק מעריכים כי במסגרת ההנפקה, אם הקרן תחליט לבצע הצעת מכר, היא תציע חלק קטן ממניותיה בחברה, ותגביל את הכמות שהיא מוכרת לכרבע מהמניות שיימכרו בהנפקה. כך תישאר הקרן בעלת השליטה בגילת. נראה, כי אף שהקרן אינה מעוניינת לדלל את אחזקותיה, היא מבינה כי הנפקה שבה תמכור חבילה קטנה ממניותיה תהווה אטרקציה למשקיעים זרים.

אתמול פרסמה גילת את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי, בו רשמה הכנסות של 63.8 מיליון דולר ורווח נקי פרופורמה של 3.5 מיליון דולר.

לא ניתן היה להשיג את תגובת קרן יורק, ובגילת סירבו להגיב לדברים.

מאז ההנפקה הראשונה שלה בנאסד"ק, בשנת 1993, גייסה גילת למעלה מ-400 מיליון דולר במספר הנפקות, הן באג"ח והן במניות. ככל הנראה, משקיעים מוסדיים אמריקנים רואים בגילת הזדמנות השקעה, הן על רקע השיפור התפעולי בחברה והן על רקע כניסתה של קרן יורק האמריקנית להשקעה בה.