"להתקין מצלמה במפגשי מסילה-כביש"

ועדת האמצעים הטכנולוגים למפגשי מסילה-דרך קובעת כי הפתרון לבעיית הבטיחות של רכבת ישראל טמון בביצוע הפרדות מפלסים בין מסילה וכביש (מנהרה או גשר). הוועדה בראשות פרופ' יצחק בן-ישראל קבעה, כי כל הפתרונות הטכנולוגיים הם למצב ביניים עד שיושלמו הפרדות המפלסים.

שר התחבורה, שאול מופז, מינה את הוועדה לבחון אמצעים טכנולוגיים להגברת הבטיחות במפגשים בין מסילת הרכבת לכביש, בעקבות תאונת הרכבת בבית יהושע ביוני 2006.

הוועדה ממליצה לגבש יצירת מסלול ירוק שיחייב אישור של תוכניות להפרדת מפלסים תוך 3 חודשים. כמו כן, ממליצה הוועדה שמשרד התחבורה יקים מסלול ירוק בכל הקשור לטיפול ואישור תוכניות של הסדרי תנועה במפגשים.

לדעת הוועדה, הפתרון העדיף לתקופת הביניים הוא התקנת מצלמת טלוויזיה במפגש בין המסילה לכביש, שתמונתה תועבר לנהג הקטר ולמרכז הבקרה. עוד ממליצה הוועדה להחמיר עם עברייני תנועה, להורות למשטרה להשתמש במצלמות במפגשי המסילה ולזרז את הקמת משטרת הרכבות.

הוועדה שבה ומדגישה, כי הפתרון של ההפרדה המפלסית הוא הפתרון האולטימטיבי ויש להמשיך וליישמו מהר ככל הניתן.

חברי הוועדה קובעים עוד, כי קשה למנוע תאונות דרכים כל עוד קיימים מפגשי מסילה-דרך, אך האמצעים הטכנולוגים יכולים לסייע להקטנת התאונות.