מדינות אירופה הציעו לממן את קו רכבת העמק בין חיפה לעמאן

לפני מספר שנים הוחלט להשיב את הקו לפעילות, אך טרם נמצא תקציב כדי לתכננו

"מדינות אירופה מציעות לממן את קו רכבת העמק בין חיפה לעמאן, בתוואי בו עברה בעבר הרכבת החיג'אזית". כך אמר שר התחבורה, שאול מופז, במהלך פגישה עם שגריר ירדן בישראל, עלי אלייד. בפגישה השתתף גם מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן. בין הנושאים שהועלו בפגישה היו הקמת שדה תעופה משותף לשתי המדינות.

קו רכבת העמק פעל עד לקום המדינה והוביל סחורות מנמל חיפה לירדן ולדמשק, כאשר התוואי הסטטוטורי של הרכבת נשמר עד עצם היום הזה.

לפני מספר שנים הוחלט להשיב את הקו לפעילות אך טרם נמצא תקציב כדי לתכננו. הקיצוץ שנעשה לאחרונה בתקציב תוכנית הפיתוח של הרכבת דחה תוכנית זו עוד יותר, וכעת נראה כי המימון האירופי יאפשר את ביצוע הפרויקט.

במהלך הפגישה ביקש מופז לדעת מהי עמדת הירדנים בנושא הקמת שדה תעופה בדרום, סוגיה שטרם הוכרעה גם בארץ. הרעיון להקים שדה תעופה חדש עלה בעקבות דרישת עיריית אילת להעתיק את שדה התעופה של העיר. בין החלופות שהועלו הקמת שדה תעופה משותף לישראל וירדן וכן הקמת שדה בתמנע או בבאר אורה.