פרויקטים. ועדת הכספים דרשה היום (ג') ממשרד האוצר להמשיך ולבצע את בניית קווי הרכבת בשנת 2007, במיוחד לאזור הצפון, בקווים לכרמיאל ולעמק. בדיון מיוחד שהתקיים היום סיכם יו"ר ועדת הכספים, יעקב ליצמן, על תוכנית העבודה והפיתוח של הרכבת.
בוועדה הושמעה מחאה כללית נגד צעדי האוצר להקפיא פרויקטים של הרכבת. ח"כ אלי אפללו מקדימה שיזם את הדיון, דרש מהאוצר להמשיך בכל הפרויקטים לבניית קווי רכבת ובמיוחד לעכו, כרמיאל ולעמק. "שמענו על הקפאת הקווים לצפון תוך פגיעה חריפה בהבטחות הממשלה לפתח את אזורי הפריפריה. אני אצביע נגד אישור תקציב משרד התחבורה אם לא תבוטל ההקפאה".
ח"כ ישראל כץ: "ההחלטה להקפאת פרויקטים, זהו סממן מובהק של מדינה מפגרת". ח"כ חיים אורון: "כל גיוס הכספים בשוק החופשי למימון הפרויקטים יגרום להגדלת חוב המדינה".
מנכ"ל הרכבת, עופר לישנצ'קי, הציג בפני הוועדה את תוכניות הפיתוח של הרכבת. לדבריו, 29 מתוך 33 פרויקטים של הרכבת כבר נמצאים בביצוע. הוא הציע לגייס בשוק החופשי מימון להפעלת הפרויקטים המוקפאים או לחילופין לרווח את משך הזמן לביצועם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.