התשלום בנתיב האגרה בכניסות לת"א וירושלים: 5-25 שקל לנסיעה

על-פי נתוני המכרז, כלי רכב בהם יש למעלה מ-4 נוסעים לא יחוייבו בתשלום

בעלי רכב פרטי ישלמו 5 שקלים כמחיר מינימום, והמחיר יעלה עד ל-25 שקל, תמורת שימוש בנתיבי האגרה בכניסה לת"א וי-ם. כך מעריכים גורמים המקורבים לפרויקט. על-פי נתוני המכרז כלי רכב בהם יש למעלה מ-4 נוסעים לא יחוייבו בתשלום. הזכיין יחוייב לאפשר נסיעה במהירות מינימלית של 70 קמ"ש בכניסה לת"א, ובי-ם הוא מחוייב לעמידה אחת בלבד ברמזור שבגינות סחרוב.

קבוצת שפיר נתיב מהיר, שבבעלות שפיר הנדסה וחברת האוטובוסים דן, זכתה במכרז להקמת נתיבי אגרה מהירים בכניסות לתל אביב וירושלים. על-פי התוכנית הנתיבים מיועדים לכלי רכב ציבוריים ולכלי רכב פרטיים המסיעים למעלה מ-4 נוסעים. עודף הקיבולת בנתיב יימכר לבעלי רכב פרטיים שיסכימו לשלם אגרה משתנה בהתאם לעומס בכביש.

שפיר נתיב מהיר התקשרה עם חברת אורד שתתכנן ותבצע עבורה את הקמת מערכת הגבייה ב-120 מיליון שקל.