ראש צוות החקירה: חיים רמון מסר בחקירותיו כמה גרסאות

במהלך החקירה, השר חיים רמון מסר כמה גרסאות. כך העיד היום סנ"צ ערן קמין, ראש צוות החקירה מהיאח"ה. קמין גילה בעדותו לראשונה, שרמון סיפר בחקירה שקיבל מה' את מספר הטלפון הסלולרי שלה, "ובשעה השנייה של ישיבת הממשלה (שדנה בפתיחת המלחמה בלבנון), כשהדברים פחות מעניינים, הוא הקליד במקשים של הסלולרי שלו את הטל' שלה ולחץ send, כדי שהמספר יישאר בזיכרון הזמני של המכשיר. לדבריו, עשה כן מאחר שאינו יודע לשמור את המספר בזיכרון".

רמון אמר עוד בחקירה, שכמה ימים אחר כך הוא שמר שוב את המספר ע"י לחיצת send, כדי לא לאבד אותו. קמין אמר, כי רמון ביקש להביא תיעוד על כך מחברת אורנג', אולם היא השיבה שהדבר לא נקלט במחשביה. לכאורה, העדות מסייעת לקו ההגנה של רמון, לפיו לא ידע על חוסר ההסכמה, שהרי לא סביר שירצה לשמור על קשר אם הנשיקה לא היתה מוסכמת.

קמין הדגיש, שהחקירה לא היתה מוטה. "לנו אין לא צבע ולא לאום, אנחנו עושים את עבודתנו בצורה מקצועית ואני לא מחפש אף אחד. הפנינו שאלות קשות למתלוננת, כמו גם לשר", אמר. הוא שב וטען, כי איש מהחוקרים לא כינה את רמון "החרא הזה", כפי שמשתמע לכאורה מתמליל שיחתה של ה' עם חברתה.

כשנשאל לגבי האזנות הסתר, אמר שהן התבקשו בשל החומרה היתירה של עבירה של הדחת עד, וכי מה שתומלל בנושא הועבר לפרקליטות. לדעתו, אחרי שקרא את התמלילים האחרים, שלא הופקו במהלך החקירה אלא מאוחר יותר לבקשת הפרקליטות, הוא סבור שהם אינם משרתים מגמה לטובת רמון או נגדו וכי לא היה מקום לתמלול.

קמין אמר בעדותו, כי הם גבו פעמיים עדות מהמתלוננת ה', לפני העימות בווידאו-קונפרנס עם רמון ולאחריו. לדבריו, העדות הראשונה היתה השלמת חקירה, שנדרשה בעקבות גביית גרסתו של רמון. "למעשה, זה היה עימות עם גרסת השר, ובמידה מסוימת הטחה של האשמות שהעלה השר כלפי המתלוננת". כך למשל, אמרו לה החוקרים: "אנחנו רואים שבתמונות את נמרחת על השר".

עוד סיפר, שבמהלך גביית ההודעה מה', כשהיא דיברה על השר, היא לא היתה מסוגלת לומר את שמו, אלא אמרה כל הזמן "הוא". עוד אמר: "אני מודה שהאמנתי מאוד לה', הגרסה שלה היתה מאוד אמינה. המפתח מבחינתה לבוא ולספר דברים שהחזיקה בבטן שבוע וחצי היה שהבנות שהיא מופקדת עליהן, 16 בנות, לא יצטרכו לעבור חוויה דומה לזו שעברה. האמנתי לה, היא היתה בסערת רגשות, בדבריה ניכרו היטב אותות האמת".

קמין היה אחד מקציני המשטרה שנסע לגוואטמלה סיטי, כדי לגבות עדות מהמתלוננת ונכחו בעימות עם רמון. לדבריו, במונחים של כדורגל, "רמון החזיק רוב הזמן בכדור" ושלט בעימות. "זה לא היה עימות רגיל, הוא לא היה מבוקר. עשיתי כמה עימותים בשירותי במשטרה, ולרוב הם מתנהלים אחרת: יש לנו הרבה יותר אצבע על הדופק, אנחנו הרבה יותר שולטים בעימות, כמי שמכוונים אותו". כאן, לדבריו, הצדדים שלטו בעימות. "המתלוננת היתה מאוד קפואה בתחילת העימות, ולאט לאט השתחררה", העיד קמין.

קמין התייחס לעדותה של שולה זקן, מנהלת לשכת ראש הממשלה, שלדבריו בכל מהלך עדותה תמכה ברמון, אולם כשסיימה שאלה אותו האם היו מתלוננות נוספות. הוא סירב להשיב, אך לדבריו שאלתה מנוגדת להבעת האמון שלה ברמון.