האתר "פופיק" תובע את "שומר מסך": אמנון לוי הוא "בריון תקשורתי"

האתר, שתובע 100 אלף שקל בשל הוצאת דיבה, טוען כי ה"תחקיר" שפורסם עליו היה שיקרי ומגמתי

חברת נ.ד. יישום פתרונות פרקטיים, המפעילה את אתר ההיכרויות "פופיק", הגישה לבית משפט השלום בת"א תביעת דיבה בסך 100 אלף שקל נגד העיתונאי אמנון לוי וצוות התוכנית "שומר מסך" בערוץ 10. האתר טוען, כי ה"תחקיר" שפורסם עליו היה שיקרי ומגמתי.

האתר פופיק, המספק שירותי online dating, טוען שהנהיג שיטת גבייה חדשנית וייחודית באמצעות מסרונים (SMS), וזאת כאלטרנטיבה אטרקטיבית לשיטות הנהוגות, המחייבות הסגרת פרטי כרטיס אשראי והתחייבות לתקופת תשלום מוגדרת מראש.

באמצעות עוה"ד יעקב אנוך והילה בן-חנוך ממשרד מ. פירון ושות', טוען האתר כי בתוכנית ששודרה לפני כשבועיים, הוצג האתר כמי שנוהג לשלוח מסרונים למנויי הסלולר באופן רנדומאלי, ומשאלה מוחקים אותם או מתעלמים מהם, הוא מונה אותם כלקוחותיו ושולח להם מסרונים נוספים בתשלום של חמישה שקלים.

לדברי האתר, בחודש שלפני שידור הכתבה, שלחו המשתמשים וקיבלו למעלה מ-12 אלף הודעות SMS, והצטרפו יותר מ-2,000 מנויים. מעבר לכך, בידיו אישורים מחברות הסלולר, שלפחות חלק מהמתלוננים בכתבה גלשו באותה תקופה.

אמנון לוי מכונה בתביעה "בריון תקשורתי, שמניעיו פסולים ושיטותיו הנלוזות כבר 'זכו' לביקורת שיפוטית". במקרה זה, כך נטען, הפרסום "היה למעלה מ'סתם' שקרי - עובדותיו היו מנותקות מהמציאות ולא נתבצעה בעניינן כל בדיקה של ממש, הוא לווה בהערות עוקצניות ושקריות, וככלל היה כולו מלאכת מחשבת של הרס מכוון".

ואולם, נאמר בתביעה בציניות, "הפליאה על מעשיהם החמורים של הנתבעים אינה במקום.לוי, ראש וראשון לנתבעים, כבר הוקע כמי שיורה בקורבנו תחילה ואחר כך משרטט את קווי המטרה סביבו", כשהתביעה מפנה לפסק דין שקבע כי תחקיר של התוכנית השמיץ את הקבליסט ד"ר רמי שקלים, וכן למאמר שפורסם בנושא ב"גלובס".

"על-רקע האמור בפסה"ד ובמאמר, שכבר גינו את חוסר מקצועיותו וכוונותיו הרעות של לוי, ולאור מעשיו החמורים ושיטותיו הנפסדות כפי שבאו לידי ביטוי בענייננו, נראה כי מתאפיין לוי כעיתונאי ששיטותיו פסולות ועקביות ומשמשות אותו לפגיעה אנושה, מכוונת ועקבית בקורבנותיו, וכך ראוי הוא לתואר 'עיתונאי סדרתי'".

האתר טוען עוד, כי אחד המתלוננים שהופיעו בכתבה הגיש יומיים אחר כך תביעה ייצוגית נגד האתר וחברת פרטנר, המסתמכת על התחקיר. בתביעה נאמר, כי מדובר ב"מקרה מובהק של יד רוחצת יד", שבו "מתלונן תאב בצע נעזר ביוצריה חסרי המצפון ומשולחי הרסן של תוכנית 'תחקירים' טלוויזיונית כדי לקדם את תביעתו המופרכת. הם מצידם, בונים את רוב הכתבה עליו ו'שוכחים' לציין את עניינו האישי". עוד נטען כי דברי המתלוננים הוצגו באופן מסולף ואילו השיחות עם חברות הסלולר הוצגו באופן שגוי ולא מדויק.

בסוף התביעה נאמר, שהאתר התובע מקווה שהפעם אמנון לוי יתייצב בבית המשפט, לאחר שבתביעת רמי שקלים "נהג לוי כמוג-לב ונמנע מלהגיע לבית המשפט, להעיד ולהגן על דרכי הפעולה הפסולות המאפיינות את עבודתו".

מהפקת התוכנית נמסר בתגובה: "התביעה הוגשה בעקבות פניית המערכת לחברת פופיק לקבלת תגובה בעניין כתבת ההמשך שעומדת להיות משודרת בתוכנית הקרובה. כל עניין התביעה, שרצופה באי-דיוקים, למנוע שידור כתבות המשך, ניסיון שלא יצליח. התוכנית תמשיך לשדר כתבות המשך ולחשוף גילויים חדשים בפרשה בעתיד, ובתוכנית הקרובה ביום ג'".

(ת.א. 64112/06).