הזמנה חוזרת לאזימוט טכנולוגיות לאספקת מערכות לממשלת ארה"ב בהיקף של 12 מיליון שקל

תספק במהלך 2007-2008 את מערכות ההרכשה וסימון המטרות מתוצרתה בתגובה להזמנה מזנקת המניה בכ-14%

צבר ההזמנות של חברת אזימוט טכנולוגיות קפץ בן-רגע בשיעור של כרבע. מפתחת המוצרים לשימושים צבאיים הודיעה היום על הזמנה חדשה מלקוח אמריקני עבור ממשלת ארה"ב, בהיקף של 12 מיליון שקל, לאספקת מאות תתי מערכות להרכשה וסימון מטרות. מהחברה נמסר כי היחידות יסופקו בין השנים 2007-2008.

מצבת ההזמנות הכללית של החברה בתום הרבעון השני של השנה עמדה על 50 מיליון שקל, כך שיש כאן מבחינתה תוספת משמעותית ומעודדת של 24%. ומאחר שמדובר בהזמנה חוזרת מהלקוח, המשמעות על פי יוסי גונן, מנכ"ל אזימוט טכנולוגיות, היא הבעת אמון ביכולות החברה ובמקצועיותה. "נבחרנו, בין היתר, כי אנו משלבים שימוש בחומרים מתקדמים אשר נותנים ביצועים גבוהים במשקל מערכת נמוך ביותר - תכונות חיוניות למערכות נישאות אדם", מסביר גונן את הרציונל שמאחורי בחירת הלקוח באזימוט טכנולוגיות.

אזימוט טכנולוגיות היא חברה בורסאית צנומה העוסקת - בעיקר באמצעות החברות הבנות, אדוונסד טכנולוג'י ואל.טי.די - בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מערכות ומוצרים בטכנולוגיות של ניווט לוויינים (GPS), תקשורת נתונים, אופטו-מכניקה ואלקטרו מכניקה. מוצרים אלו מיועדים לא רק לשימושים צבאיים, אלא גם ללקוחות סמי צבאיים ואף לתעשייה האזרחית. החברה פועלת באמצעות שלוש זרועות: מחלקת הרכשת מטרות, מחלקת ניווט, שליטה ובקרה, וזרוע נוספת העוסקת בציוד מדידה אלקטרו אופטי לדיוקים גבוהים.

אזימוט טכנולוגיות הונפקה בשנת 2000 לפי שווי של כ-20 מיליון דולר. מדובר למעשה בגלגול נוסף של החברה, שנמחקה מהמסחר בבורסה (תחת שם אחר) שנה לפני ההנפקה החוזרת. בשנת 2004 מכר בעל השליטה בחברה, שלמה ריזמן, כ-20% מאזימוט טכנולוגיות לשני משקיעים זרים, C&C ודנבריג', לפי שווי חברה של 10 מיליון דולר.

כיום נסחרת אזימוט טכנולוגיות לפי שווי של כ-9 מיליון דולר, לאחר שמתחילת השנה הוסיפה כ-23% לערכה. עם פתיחת המסחר בתל אביב מזנקת המניה בכ-14% בתגובה להזמנה החדשה.

את המחצית הראשונה של 2006 סיימה אזימוט עם מחזור כולל של 35 מיליון שקל, ורווח של 70 אלף שקל.

מצבת ההזמנות של החברה עמדה בתום הרבעון השני על 50 מיליון שקל, כך שיש כאן מבחינתה תוספת משמעותית ומעודדת של 24%. ומאחר שמדובר בהזמנה חוזרת מהלקוח, המשמעות על פי יוסי גונן, מנכ"ל אזימוט טכנולוגיות, היא הבעת אמון ביכולות החברה ובמקצועיותה.