בעקבות תחקיר "גלובס": שימוע לשמאי הוועדה המחוזית מרכז

השמאי מנחם מלוכנא טוען: הגעתי לדיונים על-פי דרישה ולא ביוזמתי

שמאי הוועדה המחוזית מחוז מרכז, מנחם מלוכנא, יעבור בימים הקרובים שימוע מיוחד, אחריו יוחלט האם ימשיך בתפקידו כשמאי המקרקעין היועץ של הוועדה המחוזית.

עבודתו של מלוכנא הוקפאה לפני כשבועיים בהוראת שר הפנים, רוני בר-און.

העבודה הוקפאה עקב חשיפת "גלובס" על כך, שמלוכנא, באמצעות חברה משפחתית, הוא שותף במשרדי תיווך מקרקעין של אשתו הפועלים באבן-יהודה ובתל-מונד, ישובים המצויים בתחום אחריות הוועדה המחוזית מרכז.

הליך השימוע יעסוק בשאלת תקינות המינוי והחשש לניגוד עניינים אשר עלו בעת קבלתו של מלוכנא לתפקיד לפני כשנה.

הן משרד הפנים והן השמאי מלוכנא נמנעו מלהשיב לשאלות "גלובס", האם מלוכנא הצהיר, בעת שהציג מועמדות לתפקיד, על שותפותו במשרדי התיווך עם אשתו באבן-יהודה ובתל-מונד. מלוכנא, כפי שפורסם בתחקיר, השתתף בדיונים על תוכניות ביישובים אלה והתבקש אף לחוות דעתו המקצועית.

בתגובה נוספת של מלוכנא ל"גלובס" נמסר, כי היקף עבודתו היה 40 שעות בחודש, וכי עבודתו נעשית לפי דרישה ושיקול דעת הוועדה וכך גם זימונו לישיבות הוועדה. לדבריו, הוא עובד לפי דרישה והוראה, ואינו בא לדיונים ביוזמתו.

עוד אומר מלוכנא, מתוך למעלה מ-70 חוות דעת שהגיש, שתיים בלבד נוגעות באזור אבן-יהודה, וכי לא טיפל בקרקע אותה אשתו משווקת או קשורה אליה, וזאת בניגוד למוצג לדבריו בכתבה, כאילו עיקר עבודתו מתמקדת באבן-יהודה.

כתב "גלובס" מעיר, כי גם בתגובה הנוספת נמנע מלוכנא מלהתייחס לשאלה, האם במהלך מינויו הצהיר על היותו שותף במשרדי תיווך המקרקעין של אשתו.