רכבת ישראל אישרה השבוע את השתתפותה של יצרנית הרכבות הצרפתית אלסטום, השותפה עם קבוצת אפקון, בהתמודדות על פרויקט חשמול הרכבות.
חמש קבוצות התמודדו במכרז, בהיקף 1.6 מיליארד שקל, ושלוש מתוכן אושרו בשלב המיון המוקדם: קבוצת BEATTY BALFOUR מגרמניה עם השותפות הישראליות אלקטרה ודניה סיבוס; חברות ELECNOR ו-SEMI מספרד; השותפות השלישית היא בין חברת סימנס מגרמניה וחברת הרכבות הסינית CHINA RAILWAYF.
קבוצת אלסטום ואפקון לא עמדה בתנאי הסף הקשורים להיבטים הפיננסיים ולכן היא לא אושרה בתחילת ההליך.
מכרז החשמול ברכבת ישראל הוא אחד מהפרויקטים הגדולים והמשמעותיים שהחברה מקדמת. המתמודדות במכרז מתבקשות להגיש הצעה טכנית והצעה כספית לחשמול של 250 ק"מ מסילה. במסמכי המכרז הרכבת הציגה למתמודדות 13 קווים פוטנציאליים לחשמול ביניהם הקו המהיר לירושלים, הקווים הצפוניים לבנימינה, עכו, כרמיאל, הקו לבאר שבע.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.