ועדת המכרזים בפרויקט הרכבת הקלה בת"א לא תקיים סבב התמחרות נוסף בפרויקט הרכבת הקלה בת"א, חרף לחצים מצד גורמים בקבוצת מטרו-רייל. המדינה צפויה להודיע תוך שבועיים על בחירת הזוכה במכרז בהתמודדות בין קבוצת MTS ומטרו-רייל.
על-פי הנהלים שפורסמו ערב המכרז, סבב התמחרות נוסף יתבצע רק במקרה שבו שתי ההצעות גבוהות מהאומדן שקבעה המדינה - 7.5 מיליארד שקל. המתמודדות במכרז מתחרות על גובה מענק ההקמה אותו תשלם המדינה, ככל הנראה הצעות הקבוצות נמוכות ממחיר היעד ולכן ההצעה הזולה היא זו שתזכה.
על-פי הערכות, קבוצת MTS שותפות בין אפריקה-ישראל של לב לבייב, אגד, סימנס, CCECC מסין וקוסטה דה סורס תזכה במכרז. בקבוצת מטרו-רייל שותפות חברת שיכון ובינוי של שרי אריסון, אשטרום, אלסטום, קונקס ווינסי.
גורמים בענף מציינים, כי ההצעות המעודכנות של שתי הקבוצות נמוכות מ-7.5 מיליארד שקל וכי הפער בין ההצעות הוא 150 מיליון שקל. ההצעות המשופרת מבטאות הפחתה של 20% לעומת ההצעות הכספיות המקורית שהוגשו בפברואר 2006 - 9.1-9.4 מיליארד שקל.
החשב הכללי במשרד האוצר, ירון זליכה, אמר היום (ד') ל"גלובס", כי "המעטפות עם ההצעות הכספיות והפיננסיות עדיין סגורות בכספת. אף אחד באמת לא יודע מהם התוצאות של המכרז. ביום שבו נפתח את ההצעות נכריז על הזוכה. כל ההדלפות וכל הפרסומים אין להם שום תוקף. חבל לי שעיתונאים קונים הדלפות מצד גורמים לא מוסמכים".
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, אמר כי "אין שינוי של כללי המשחק ואין צורך בביצוע שינוי. אנחנו נמצאים באמצע מהלך מכרזי וכשנסיים אותו נציג את השיקולים שהביאו לבחירת זכיין או אחר. אין לנו מה להסתיר".
בקבוצת אלסטום החברה במטרו רייל, אומרים היום כי המכרז בת"א לא גמור. לדבריהם, כל עוד אין החלטה רשמית לא נפעל. "אנחנו מקווים שוועדת המכרזים מבינה שדווקא במכרז כזה הדבר החשוב ביותר הוא לא המחיר, אלא הפתרון הכולל בהיבט הטכנולוגי וההנדסי. המחיר הוא חשוב אך הפתרון הכולל הוא זה שצריך להנחות את הוועדה בבחירת הזוכה", אמרו.
ל-MTS ומטרו-רייל יש היסטוריה של תחרות במכרזים גדולים ומורכבים. שתי הקבוצות, במבנה בעלות מעט שונה, התחרו על המכרז ברכבת הקלה ירושלים. במכרז זה גבר הקונסורציום סיטי פס (המקביל הירושלמי למטרו רייל) על קבוצת פס ירושלים, המקבילה ל-MTS.
פרויקט הרכבת הקלה בת"א, הקו האדום, מקודם בשיטת ה-BOT בו נדרש הזכיין להקים לתפעל ולתחזק את המערכת ל-30 שנה.
הקו הראשון, הקו האדום, הוא באורך של 22 ק"מ מבת ים ועד פתח תקווה מתוכם 10 ק"מ במנהרה. היקף הפרויקט הוא 10 מיליארד שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.