"לא חוזר לטלוויזיה ולא נעליים"

גבי גזית ינחה ממחר בערב את 'הכספת' בערוץ 2. איך זה מסתדר עם הכותרת? לגזית הסברים

בשקט בשקט התיישב לו גבי גזית על כיסאו של ארז טל כמנחה 'הכספת', ממחר בערב. גזית וטל ערכו חפיפה טלוויזיונית חפוזה במוצ"ש, בין לבין, כשאורי גלר חיפש יורש ויירט מחשבות של טייסים. גזית הוצג ע"י טל, יוצר 'הכספת', כ"מנחה הראוי ביותר". גזית עשה שלום חינני - ואופס, אנחנו ניצבים בפני עובדה מוגמרת.

ועל מה התהיה? כי גזית, 'הכול דיבורים' ובעל עמדות ברורות ונוקבות, לא ממש משתגע על טלוויזיה מאז התנסותו האחרונה שם, ובטח לא על ערוץ 2, רייטינג וכל זה. כאילו לא הייתה פה כמות לא מובטלת של מקורבים, שיכולים להישבע בילדיהם, שגזית אמר וחזר ואמר, שהוא לטלוויזיה ולאשפותיה לא חוזר.

" גבי?

נכון, אני לא חוזר לטלוויזיה".

" אבל אתה מנחה את 'הכספת'.

"אני מנחה את 'הכספת' לשלושה חודשים, אבל אני לא חוזר לטלוויזיה ולא נעליים. אני ברדיו, והתבקשתי להנחות את הפרויקט החינני הזה לשלושה חודשים - וזהו. אני לטלוויזיה לא חוזר" - אומר האיש שכבר הספיק להנחות מתוכניות לילה ועד תוכניות בוקר, והשתקע ברשת ב', כשהוא מצליח להעלות בתוכניתו הפופולרית נושאים חשובים, ולטפל בהם בדרכו הבלתי מתפשרת, על אפם וחמתם של פוליטיקאים ואישי ציבור.

" לכאורה, 'הכספת' היא בדיוק אנטיתזה שלך.

"לא נכון, את טועה, 'הכספת' זה בדיוק אני. זו תוכנית אינטליגנטית, שצריך לדובב בה אנשים. זה פרויקט סופר חינוכי, שעוסק בידע ובהשכלה".

" השכלה תמורת כסף?

"מה אכפת לי? זה חינוכי ומעודד לחשוב, ולא שטויות במיץ עגבניות כמו כל תוכניות המלל והטוק-שואו. כמו שברדיו אני מביא ערך מוסף במוזיקה, במדע ובידע כללי, מצאתי לי עוד פתח בטלוויזיה".

גזית משיב בשלילה מוחלטת על האופציה להמשיך אחרי שלושה חודשים, אולי בתוכנית אחרת של 'קשת'. בינתיים אין לדעת אם מדובר בהחלטה ברורה וסופית, או שבאמת "הכל דיבורים".