אז למה לא צחקתי

'בשורות טובות', 22:15, ערוץ 2. שי אביבי צריך לחזור הביתה ולעבוד מחדש על הסדרה שלו

כל ההשוואות האפשריות כבר נעשו במערכת יחסי הציבור שנעשתה לתוכניתו החדשה של שי אביבי (בתצלום עם הילה עופר). "שי אביבי", נאמר, "מצטרף ל'סיינפלד', ל'תרגיע', ל'קרוב לוודאי'" ולהבדיל גם ל'חברים של נאור'. 'בשורות טובות' שייכת לז'אנר האנשים החשובים, קרי הסלבס שהפכו לסלבס אחרי שהוכיחו את כישרונם, מי יותר ומי פחות, ועכשיו הם מוכנים לחשוף בפני הצופים את כביכול פניהם האמיתיות, כביכול החומרים מהם מורכבים חיי היומיום שלהם. "מלבד היותי מי שאתם חושבים שאני", הם אומרים, "אני ממש כמוכם, יש לי אותן בעיות כשלכם, גם אני מתלבט, גם לי יש בעיות עם הבוס, עם הפרנסה, גם אני פוחד בלילה". זה אמור לעניין את הצופים. מלבד זה שהם מכירים את פרצופו של שי אביבי, הם מודעים לעובדה שאם מישהו בקומות העליונות של הגופים המשדרים החליט שמה ששי אביבי חושב על החיים - מעניין, החיים שלו, כנראה, מעניינים. נקודה.

הרכילות, ההצצה על כל רמותיה, מעניינת, הצורך בהצצה הקים את תרבות הסלבס. מעניין גם מה השכנים שלנו אוכלים ועל מה מתלחש הזוג שיושב לידנו בבית הקפה, אבל הכי מעניין לדעת מה קורה אצל המפורסם ההוא נו, זה, ששיחק בסדרה ההיא...

אביבי, שמגלם את עצמו בסדרה, נקלע לבהלה ביום הצילומים האחרון של 'הבורגנים', כאשר נוכח לדעת, שיתר חבריו

המוצלחים והמוכשרים, (מנשה נוי, רמי הויברגר קרן מור ודב'לה נבון) זכו

בהצעות מפתות בטלוויזיה, בקולנוע ובתיאטרון. אגב, כמו בתוכניות אחרות, איכלסו את הפרק הראשון, ים של מפורסמים ומפורסמות. טוב, אביבי הוא מהברנז'ה. לאביבי לא הציעו דבר ולכן הוא מקבל בהתרגשות את ההצעה הראשונה שמוצעת לו ממנהל הערוץ לבוא ולהיות חלק מהם, "טאלנט שלהם", למרות שמתברר שההצעה הוצעה כבר לכל אחד מהאחרים והם סירבו לה.

הקונפליקטים: 1. זה לא מסתדר עם התוכניות של בת זוגו שקנתה לשניהם כרטיסים להודו. 2. איך הוא יסתדר עם מכירת עצמאותו לערוץ הממוסד, עבור כסא מנהלים פלוס תוכנית סטייל יאיר לפיד שבמחוזות הפרינג' והאיכות שבו הוא מסתובב, נחשבים למילים גסות.

עד כאן. זה רק הפרק הראשון וצריך לתת צ'אנס, אבל זאת סדרה קומית? אז למה לא צחקתי אפילו פעם אחת? למה לא חייכתי בידענות, מתוך הבנת הסבטקסט? הכל בנוי בשבלונה המוכרת. ואם עוד מישהו יגיד לי, ששי אביבי חינני ולכן הוא עובר בזרימה - אני אצרח. לא בגלל שהוא אינו חינני, בגלל שזה לא מספיק ובגלל שראינו שהוא יותר מזה.

הייתי בטוחה שאמצא שפע של "פסוקו של יום" בתוכנית הזאת ולא מצאתי אפילו אחד! העורך שלי יהרוג אותי.