בנק אוף ניו יורק ובנק מלון פייננשל יתמזגו לחברת ני"ע וניהול הנכסים הגדולה בעולם

הבנק המאוחד, ניו יורק מלון, ינהל נכסים בהיקף 16.6 טריליון דולר הבנק עצמו יהיה ה-11 בגודלו בארה"ב

בנק אוף ניו יורק קורפ ו-מלון פייננשל קורפ הסכימו היום (ב') להתמזג בעסקה שתיצור את חברת שירותי ניירות הערך וניהול הנכסים הגדולה בעולם, ואת הבנק ה-11 בגודלו בארה"ב במונחי שווי בורסאי.

לחברה החדשה, ששמה יהיה בנק אוף ניו יורק מלון קורפ, יהיו נכסים בהיקף 16.6 טריליון דולר בניהול ישיר, ו-8 טריליון דולר בניהול בנאמנות של כספי תאגידים, והיא תהיה החברה המובילה בעולם בשני התחומים, נאמר בהודעה שפרסמו בנק אוף ניו יורק ומלון פייננשל. כמו כן תימנה החברה הממוזגת עם עשר מנהלות הנכסים הגדולות בעולם שהיקף הנכסים בניהולן עולה על 1.1 טריליון דולר.

בנק אוף ניו יורק הוא הבנק הוותיק ביותר בניו יורק, ומלון פייננשל השתתפה במימון צמיחתה של תעשיית הפלדה של ארה"ב עוד בסוף המאה ה-19.

על פי תנאי ההסכם, יקבלו בעלי המניות של בנק אוף ניו יורק 0.9434 מניה של החברה החדשה עבור כל מניית בנק אוף ניו יורק שברשותם. בעלי המניות של מלון יקבלו מניה אחת של החברה החדשה עבור כל מניית מלון שברשותם.

שווי השוק פרו-פורמה של החברה הממוזגת יעמוד על 43 מיליארד דולר, והיא עשויה להיות המוסד הפיננסי ה-11 בגודלו בארה"ב.

יו"ר ומנכ"ל בנק אוף ניו יורק, תומס א. רניי, יכהן כיו"ר הביצועי של בנק אוף ניו יורק מלון במשך 18 חודשים לאחר סגירת העסקה, ויישא באחריות כוללת לאינטגרציה של שתי החברות.

נשיא, יו"ר ומנכ"ל מלון, רוברט פ. קלי, יכהן כמנכ"ל החברה החדשה, ויחליף את רניי בתפקיד יו"ר מועצת המנהלים. ג'רלד ל. האסל, המשמש כעת כנשיא בנק אוף ניו יורק, יכהן כנשיא החברה הממוזגת.

מועצת המנהלים של החברה הממוזגת תורכב מעשרה דירקטורים שימונו בידי בנק אוף ניו יורק ושמונה דירקטורים שימונו בידי מלון. משרדיה הראשיים של החברה החדשה יהיו בעיר ניו יורק, אולם במקביל היא תקיים נוכחות חזקה ומתוגברת בפיטסבורג.

"המיזוג יעניק לנו את הגודל, הטכנולוגיה, ההון והאנשים שלהם אנו זקוקים כדי לנצח בשוק העולמי מהיר-הצמיחה", אמר רניי.

"המיזוג יאפשר לנו להשקיע ולהתרחב ביעילות רבה יותר מאשר יריבינו, וזאת הודות לגודלנו, רווחיותנו, והיקף פעילותנו העולמי. צמיחתה האורגנית של כל אחת משתי החברות כבר חזקה. החיסכון בעלויות והסינרגיה בהזדמנויות ההכנסה יהיו מצוינים", אמר קלי.

בעלי המניות של בנק אוף ניו יורק יחזיקו בכ-60% מהחברה הממוזגת.