הכסף יביא את השלום? אבי שקד הציע לחמאס 100 מיליון דולר עבור פגישה עם ישראל

כך טען הנייה בראיון לרשתות טלוויזיה ערביות * לדברי הנייה, שקד אף הציע מיליארד דולר באם ייחתם שלום בר קיימא בין ישראל לפלשתינים

המיליונר אבי שקד הציע לרשות הפלשתינית, המנוהלת על-ידי תנועת חמאס, 100 מיליון דולר על מנת שראש הרשות, איסמעיל הנייה, ייפגש עם ראש הממשלה אולמרט. כך טען הנייה בראיון לרשתות טלוויזיה ערביות. הידיעה דווחה היום בערוץ 2.

לפי דברי הנייה, שקד אף הציע מיליארד דולר, אותם אמור היה לגייס מאנשי עסקים ישראליים, באם ייחתם שלום בר קיימא בין ישראל לפלשתינים.

שקד אמר בתגובה לערוץ 1, כי קרן בינלאומית, בה שותפים אנשי עסקים זרים וישראלים, תשקיע כספים ברשות הפלסטינית בתמורה לנכונותם לקיים מו"מ ולחתום על הסכם שלום על ישראל.

"המטרה היא להבהיר לפלסטינים שהקהילה הבינ"ל רואה בהם קהל יעד של ההשקעה המיידית, כך שבמידה שהם ינהלו מו"מ עם ישראל ויגיעו להסכם, הקהילה הבינ"ל תראה זאת בחיוב והקרן תשקיע 10% מהונה בתעשייה הפלסטינית ולאחר מכן יגיע סכום ההשקעה למיליארד דולר", מסר שקד.

אבי שקד (52), ביחד עם אחיו אהרון, וצמד האחים שי ורון בן-יצחק, הם המייסדים של מפעילת אתר הקזינו המקוון הגדול בעולם, 888, שהונפקה לפני מספר חודשים בבורסה הראשית של לונדון לפי שווי של כמיליארד דולר. לאחר הנפקת החברה, החליט שקד לפנות לפוליטיקה והתמודד על מקום ברשימת העבודה לכנסת, תחת הסיסמא "סוציאליסט מיליונר", אך לא הצליח להתברג למקום ריאלי.