קמן ממשיכה להתרחב בשוק המתכות: ישאל רכשה 60% מחברת פינקלשטיין יציקות מתכת

תשלם תמורת המניות כ-52 מיליון שקל * עודד ואיתן פינקלשטיין ימשיכו לנהל את פינקלשטיין גם ב-5 השנים הקרובות

חברת ישאל , הנשלטת על ידי קמן אחזקות , הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת 60% ממניות חברת פינקלשטיין יציקות מתכת, הפועלת בתחום תעשיות המתכת.

על פי ההסכם בין הצדדים, תשלם ישאל סכום של כ-41 מיליון שקל תמורת כ-50.01% ממניות פינקלשטיין, ובנוסף התחייבה לרכוש כ9.99% נוספים מהחברה תמורת כ-11 מיליון שקל נוספים וסכום נוסף, שישקף 50% מהריבית שתשולם בגין הלוואת בעלים בסך של כ-11 מיליון שקל, שתזרים ישאל אל פינקלשטיין לתקופה של שנתיים.

לישאל תינתן הזכות למנות את רוב חברי הדירקטוריון של פינקלשטיין. חתימתו הסופית של ההסכם בין הצדדים מתוכננת להתבצע עד סוף שנת 2006, וזאת בכפוף להשלמת בדיקת נאותות מצד ישאל ואישור העיסקה על ידי דירקטוריון ישאל.

פינקלשטיין פועלת מזה 50 שנה ממפעליה בחיפה, ועוסקת בייצור מוטות ממתכות שונות, לרבות מברונזה ופליז, וכן סגסוגות נחושת מסוגים שונים. החברה מנוהלת על ידי עודד ואיתן פינקלשטיין, שעל פי ההסכם ימשיכו לנהל אותה גם ב-5 השנים הקרובות, וחלק משמעותי ממוצריה מיועד לייצוא.

ישאל מימשה השנה את השקעותיה במיתחם פי גלילות ובמניות אי.סי.איי טלקום, ובקופתה מצויים כיום מעל ל-130 מיליון שקל המיועדים לביצוע השקעות. רכישת פינקלשטיין מהווה השקעה נוספת של ישאל בתחום התעשייה, וזאת בהמשך לאחזקתה הוותיקה של החברה ב-50% ממניות חברת מצברי שנפ.

ערן סער, מנכ"ל ישאל וסמנכ"ל הכספים של קמן, אמר היום: "העיסקה לרכישת פינקלשטיין היא עיסקה ראשונה להרחבת הפורטפוליו של ישאל בתחום התעשייה, ואנו בוחנים עיסקאות נוספות לרכישת אחזקות בחברות תעשייה באמצעות ישאל. מבחינת קמן אחזקות, שחטיבת הסחר שלה הרחיבה בשנה האחרונה את עסקיה בתחום סחר המתכות, רכישת פינקלשטיין היא בבחינת כניסה גם אל המקטע התעשייתי של ענף המתכות".

קמן סחר, המרכזת את פעילות הסחר של קבוצת קמן, רכשה במהלך השנה האחרונה מספר חברות הפועלות בתחום סחר המתכות ומחקר מתכות, בהן קידרון, איקא, בנטל והמחדש.

הקבוצה דיווחה לאחרונה, כי קונצרן שמרוק צפוי להשקיע בשלבים עד 100 מיליון שקל תמורת כ-33% ממניות קמן סחר, המחזיקה גם בחברות מנדלסון ואלכסנדרוביץ'.