באוצר שוקלים להצר את צעדיו של החשב הכללי זליכה ולבטל כמה מסמכויותיו

זאת בעקבות ההתבטאויות והפעולות שנקט לאחרונה זליכה נגד ראשי האוצר ובעקיפין גם נגד שר האוצר אברהם הירשזון

במשרד האוצר שוקלים להצר את צעדיו של החשב הכללי ד"ר ירון זליכה ולבטל כמה מסמכויותיו, וזאת בעקבות התבטאויותיו והפעולות שנקט לאחרונה נגד ראשי האוצר ובעקיפין גם נגד שר האוצר אברהם הירשזון מבלי לידע אותם מראש על כך. מדובר בעיקר בביטול סמכויות שקיבל זליכה משר האוצר לשעבר בנימין נתניהו.

יודגש כי כל החלטה להצר את צעדיו של זליכה או לבטל כמה מסמכויותיו מחייבת בחינה משפטית מדוקדקת ברמה הגבוהה ביותר במשק שכן העניין יכול להגיע עד לפתחו של בג"ץ.

הקש ששבר את גב הגמל, הוא חשד של כמה גורמים בכירים באוצר, שזליכה פנה בעילום שם לנציב שירות המדינה עו"ד שמואל הולנדר ולמבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס כנגד מינויו של ירון אריאב למנכ"ל משרד האוצר.

כזכור, הודיע שר האוצר כי החליט למנות את אריאב למנכ"ל משרדו במקומו של ד"ר יוסי בכר, ואריאב צפוי להיכנס לתפקידו בתחילת ינואר. ועדת המינויים העליונה ליד נציבות שירות המדינה, כך גם מליאת הממשלה צריכים לאשר את מינויו של אריאב.

סקר גולשי גלובס
החשב הכללי, ירון זליכה, פועל בנתק מוחלט מצמרת האוצר. מה דעתך?
פקיד חצוף. שיתפטר כבר
כל הכבוד לו. הלאה המושחתים
עצוב. במקום לדאוג לכלכלה הפקידים והשרים מתקוטטים

ככל הנראה הפנייה לנציב שירות המדינה ולמבקר המדינה נעשתה בעילום שם. אבל לפי השמועות, נאמר בפנייה שצריך למנוע מאריאב מלהתעסק בכל הקשור לאחים עופר ולחברה לישראל, בגלל שאריאב בא מחי"ל, כיום חברה בת של החברה לישראל.

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה שזליכה מעורב במישרין או בעקיפין בין על מנת להגביל את סמכויות פקידים באוצר ובממשלה והן על מנת למנוע מהם להתעסק בנושאים בשל חשש לניגוד עניינים. מהלך דומה נעשה מול מנכ"ל האוצר הנוכחי ד"ר יוסי בכר, שעם כניסתו לתפקיד חתם על מסמך ניגוד עניינים למשך שנה ושהוארך בשנה נוספת.

בין השאר נמנע מבכר מלהתעסק בכל הקשור לבנק לאומי. זליכה גם פעל בזמנו כדי למנוע את מעורבותו של מנכ"ל משרד האוצר לשעבר אילן כהן, ומלעסוק בכל מיני נושאים ועניינים, כולל בסוגיית הלנות והשכר והגרעונות התקציביים ברשויות המקומיות וכן בהתקשרות בין אוצר השלטון המקומי לבין בנק דיסקסיה הצרפתי.