אלרון נפרדת מפרטנר: מכרה אחזקתה ב-40 מיליון דולר למוסדיים ישראליים

המניות נמכרו בדיסקאונט של 20% בשל היותן לא סחירות * אלרון תרשום כתוצאה מהמכירה רווח של 16 מיליון דולר

חברת אלרון מקבוצת אי.די.בי נפרדת מאחזקתה בחברת הסלולר פרטנר. החברה דיווחה היום, כי היא תמכור את אחזקתה בחברת הסלולר בשווי כספי של 40 מיליון דולר לשורה של של משקיעים מוסדיים ישראליים, לפי מחיר של 10.2 דולר למניה, המשקף דיסקאונט של 15% על מחיר השוק הנוכחי. הדיסקאונט בעסקה מוסבר בין היתר על-ידי העובדה שהמניות שיימכרו הן בלתי סחירות, וזאת בגין הגבלות משרד התקשורת באשר לרף האחזקה המינימלי של בעלי המניות הישראלים בחברת הסלולר.

על רצונה של אלרון למכור את אחזקתה בפרטנר כבר יודעים בשוק ההון זה מספר ימים, והדבר גרם לירידה של 5.5% במניות חברת הסלולר ביומיים האחרונים, כך שלמעשה הדיסקאונט ביחס למחיר המקורי מגיע אף ל-20% . נזכיר עוד, כי לפני כשלושה חודשים ביצעה גם חברת יורוקום צעד דומה, כשנפטרה מאחזקתה בפרטנר בדיסקאונט דומה, ובשוק העריכו אז שגם אלרון תלך בעקבותיה.

אלרון, שהחזיקה ערב המכירה ב-3.9 מיליון מניות פרטנר, דיווחה כי בעקבות המכירה היא תרשום רווח הון של 16 מיליון דולר. נזכיר, כי מניית חברת הסלולר טיפסה בשיעור חד בשבועות האחרונים, מהלך אשר נובע מהשיפור שרשמה בתוצאותיה הכספיות מחד וכן מההנפקה הצפויה של המתחרה סלקום, אשר עשויה לגזור לפרטנר תג מחיר גבוה מבעבר.

פרטנר נשלטת כיום על-ידי חברת האצ'יסון טלקום הסינית, שמחזיקה ב-51% ממניותיה. זאת, לאחר שבתחילת 2005 רכשה החברה הסינית 18% ממניותיה מידי שורה של בעלי מניות ישראלים, ביניהם חברת הכבלים מת"ב, יורוקום, פולאר ואלרון. במקביל, משרד התקשורת חייב בזמנו את פרטנר לכך שלפחות 5% ממניותיה יוחזקו בידי גורמים ישראלים, כך שאחזקת הישראלים הנוכחית בחברה מוגדרת כיום כ"בלתי סחירה".

עם זאת, במידה שהבעלות על פרטנר תחליף ידיים ותעבור לידי בעלים ישראלים, צפוי הנכס ה"לא סחיר" הזה להפוך לסחיר, בשל הסרת המגבלה של משרד התקשורת, וכך יכירו למעשה המשקיעים המוסדיים, שרכשו את המניות האמורות, ברווח משמעותי אם יממשו אותן. תרחיש כזה הוא למעשה אחד התרחישים המרכזיים שהמשקיעים המוסדיים רואים לנגד עיניהם בנוגע לעסקה האמורה, במיוחד לאור המגעים שכבר נוהלו בעבר למכירת פרטנר לידיים ישראליות.