האנס הסדרתי בני סלע נתפס בערב שבת במחסום משטרה ליד נהריה - שבועיים אחר בריחתו מרחבת ביהמ"ש בת"א

(עדכון) - המשטרה תגיש נגד סלע כתב אישום בחשד לבריחה ממשמורת חוקית, פריצה לדירה, גניבה ועוד * סלע לא משתף בינתיים פעולה עם חוקריו

האנס הסדרתי הנמלט בני סלע, שנתפס אמש (שישי) בנהריה, הועבר במשך הלילה ממשטרת נהריה לימ"ר תל אביב לחקירה. המשטרה תגיש נגד בני סלע כתב אישום בגין חשד לעברות כגון בריחה ממשמורת חוקית , פריצה לדירה , גניבה ועוד.

מהמשטרה נמסר כי במהלך החקירה מאז שנתפס לא שיתף האסיר פעולה עם חוקריו.

"אפשר לנשום לרווחה". כך אמר בערב שישי מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, אחרי שבתום שבועיים של חיפושים נתפס האנס הסדרתי הנמלט בני סלע, כשהוא נוהג במכונית גנובה סמוך לנהריה.

במהלך הערב התקבלו שני דיווחים מאזרחים שהבחינו באנס הסדרתי כשהוא נוהג באזור הצפון. המשטרה הקימה מחסומים באזור וכאשר הגיע סלע עם מכוניתו למחסום סמוך לקיבוץ לוחמי הגטאות הוא ירד לשולי הכביש, יצא מן הרכב והחל לברוח. השוטרים במקום פתחו במרדף שהסתיים בלכידתו.

"סלע פרץ בבכי בחדר החקירות"

אל תחנת המשטרה בנהריה, שם מוחזק האנס, הגיעו מפקדיו בכלא גוש שרון כדי לזהותו. בנוסף נשלחו טביעות אצבעותיו לבדיקה כדי לאשש את החשדות. על פי הדיווחים סלע סירב לשתף פעולה עם חוקריו, לא דיבר ואף פרץ בבכי. הוא הוחזק בתחנה כאשר ידיו ורגליו כפותות. במהלך הערב הועבר סלע לחקירה במחוז המרכזי בתל אביב.

מפכ"ל המשטרה קראדי, שהגיע לתחנת המשטרה בנהריה, אישר כי האדם שמוחזק בידי המשטרה הוא אכן האסיר הנמלט ואמר כי אי אפשר להתבלבל בזיהוי שלו: "בני סלע אינו מדבר בשלב הזה ואנחנו צריכים עדיין לחקור האם קיבל סיוע ומה עשה בשבועיים האחרונים. העיניים של האזרחים, שמצאו בסופו של דבר את האיש הם רק חלק מהפעולה שלנו. גם פעילות אנשינו תרמה".

קראדי הוסיף כי לכידתו של סלע היא "נדבך נוסף ביכולת המשטרה להחזיר את אמון הציבור במשטרה". בהתייחסו הערב לדו"ח ועדת החקירה אמר מפכ"ל המשטרה כי מסקנות הוועדה מונחות לפתח המשטרה וביום ראשון יתקיים דיון בנושא.

תושבי נהריה יצאו לרחובות

אל מול תחנת המשטרה בנהריה, שם הוחזק האסיר הנמלט, התקהלו מאות אזרחים. בכניסה למקום הוצבו מספר שוטרים לשמירה על המקום וכוחות נוספים זורמים לאזור.

ראש הממשלה אהוד אולמרט התקשר למפכ"ל המשטרה קראדי ולשר לבטחון פנים דיכטר ובירך אותם על תפיסתו של בני סלע. אולמרט קיבל עדכון מקיף בפרשה.