10 דברים שלא ידעתם על

* תוואי כביש חוצה ישראל מופיע כבר בתוכנית המתאר הארצית של שנת 1976.* הכביש עצמו נפתח לתנועה לכל אורכו (86 ק"מ) בשנת 2004. בשנת 2034 הוא יעבור אחר כבוד מהזכיינים למדינה. * עלות הפרויקט כולו צפויה להגיע ל-1.2 מיליארד דולר. 850 מיליון דולר מגיעים מבנק הפועלים, 250 מיליון דולר מבנק קנדי ועוד 120 מיליון דולר כהון עצמי מהיזמים - אפריקה ישראל, שיכון ובינוי וקנדיאן היוויז הקנדית.* בתשעת החודשים הראשונים של 2006 הסתכם הרווח הנקי של הזכייניות ב-79.3 מיליון שקל. * מספר המנויים חצה בשנת 2005 את רף ה-500,000.* באותה שנה השתמשו בכביש 1.36 מיליון כלי רכב. מספר הנוסעים בכביש 6 גדול ממספר הנוסעים ברכבת ישראל* בחברת חוצה ישראל העריכו כי שיעור התשואה פנימי מהכביש יגיע ל-35%.* לסלילת 86 הקילומטרים הופקעו יותר מ-17,000 דונם. 13,360 דונם אדמות מינהל וכ-3,770 דונם אדמה פרטית.* תביעות הפיצויים עדיין מתבררות בערכאות שונות. חברת חוצה ישראל תישא ב-70% מעלויות הפיצויים * בשנה הבאה אמור הכביש להתארך בעוד 50 קילומטר. ממחלף עין תות ליד יוקנעם בצפון, ועד מחלף אחוזים דרומית לקרית גת.