השפלה לסוני: פחות מ-200 אלף קונסולות 3PS נמכרו בארה"ב בנובמבר - חצי מהיעד

נינטנדו, לעומת זאת, מכרה 476 אלף קונסולות Wii; פלייסטיישן 3 הושק בארה"ב ב-17 בנובמבר, ו- Wiiב-19 בנובמבר

יצרנית מוצרי הצריכה היפאנית סוני (SNE) מכרה בחודש שעבר בארה"ב רק 197,000 יחידות של פלייסטיישן 3, הגרסה החדשה של קונסולת משחקי הווידיאו הניידת. מכירות הפלייסטיישן 3 היו נמוכות משמעותיות ממכירות המוצר היריב, Wii, של החברה היפאנית נינטנדו.

יעד המכירות שקבעה לעצמה סוני בנובמבר בארה"ב, שוק משחקי הווידיאו הגדול בעולם, היה 400,000 יחידות. אולם על פי נתוני חברת מחקר השווקים NPD גרופ היו המכירות נמוכות מ-200,000 יחידות.

בניגוד לסוני, מכרה יריבתה, נינטנדו, יותר משתי קונסולות Wii על כל קונסולת פלייסטיישן 3 שמכרה סוני. בנובמבר הסתכמו מכירות Wii ב-476,000 יחידות.

פלייסטיישן 3 הושק בארה"ב ב-17 בנובמבר, ו- Wii ב-19 בנובמבר.

המלאים שסיפקו היצרניות לקמעונאיות אזלו במהירות, וחלק מהקונסולות נמכרו במחירים גבוהים משמעותית מ-599 הדולר ו-250 הדולר המופיעים באתרי אינטרנט כגון eBay.

אלו חדשות רעות עבור יצרניות משחקי הווידיאו, שקיוו שהגידול במכירות קונסולות משחקי הווידיאו החדשות יוביל לעלייה במכירות משחקי הווידיאו. יצרניות משחקי הווידיאו קיוו שעם כל קונסולה חדשה ירכוש הקונה שלושה-ארבעה משחקי ווידיאו נלווים, אולם הלקוחות רכשו בממוצע משחק ווידיאו אחד על כל קונסולת פלייסטיישן אחת, ושני משחקים על כל קונסולת Wii.

סוני ונינטנדו יצטרכו למכור מספר גדול בהרבה של קונסולות - במידה שיעלה בידן להעביר מלאי מספיק לשוק.

סוני התקשתה לעמוד בלוח הזמנים לייצור פלייסטיישן 3 בגלל בעיות בייצור נגן בלו-ריי המשולב בקונסולה, אולם אנליסטים מעריכים שהמעבר לתפוקה מלאה יגדיל את המכירות בארה"ב ל-600,000-800,000 יחידות בחודש עד סוף השנה הנוכחית.

שלשום (ו') הודיעה נינטנדו כי בשמונת הימים הראשונים לאחר השקתWii הגיעו מכירותיו ל-600,000 יחידות באמריקה הצפונית ואמריקה הדרומית.

החברה ציינה כי בנובמבר עמדו מכירותיה על 55% מסך מכירות מערכות משחקי הווידיאו. מכירות נינטנדו DS, קונסולת כף-יד, הסתכמו ב-920,000 יחידות, ומכירות גיים בוט אדוואנס הגיעו ל-642,000.

מכירות קונסולת משחקי הווידיאו של מייקרוסופט, Xbox 360, גדלו גם הן כתוצאה עקיפה מהפרסומות לקונסולות החדשות של יריבותיה ומאכזבת הצרכנים שלא הצליחו לרכוש את המוצרים החדשים.

מכירות Xbox הסתכמו ב-511,000 יחידות.

פאצ'ר אמר שמכירות Xbox 360 לא גדלו בשיעור שלו ציפה, וייחס את הדבר למחיר הגרסה היוקרתית של המשחק: 400 דולר.

המנצחת האמיתית, לדברי פאצ'ר, היתה קונסולת המשחקים פלייסטיישן 2, שמכירותיה הגיעו ל-663,999 יחידות, לאחר שסוני הורידה את המחיר מ-149 דולר ל-129 דולר.