התאחדות התעשיינים, התאחדות הקבלנים, איגוד המהנדסים לבנייה ותשתית, וארגון המהנדסים והאדריכלים, דורשים ממשרד האוצר וממשרד התחבורה, לבטל את הקיצוצים המתוכננים בתקציבים לפיתוח התשתיות. הארגונים מבקשים משר האוצר, אברהם הירשזון, ושר התחבורה, שאול מופז, להגדיל את תקציבי הפיתוח ואף לשריין אותם בפני קיצוצים עתידיים.
ראשי הארגונים, יהודה שגב, אברהם ליבר, ד"ר יואב סרנה, והאדריכל אורי שטרית כותבים, כי אנו נמצאים בפיגור בפיתוח התשתיות, פיגור שגם עם התקציבים הקיימים לא נצליח להדביק. לטענתם, הקיצוץ בתקציבי הפיתוח יהיה בבחינת בכייה לדורות.
ראשי הארגונים כותבים, כי מערכת הכבישים בישראל היא ברמה נמוכה וכי הממשלה לדורותיה בוחרת להתעלם מפיתוחם, למרות החשיבות ושיפור בהיבט הבטיחותי.
ראשי הארגונים מציינים, כי קיצוץ של 2 מיליארד שקל בפיתוח הכבישים משמעו ביטול משרות פוטנציאליות ל-200 עובדים בענף הבנייה והתשתית.
אגף התקציבים במשרד האוצר מגבש תוכנית לקיצוץ 2.3 מיליארד שקל מתקציב הפיתוח של החברה הלאומית לדרכים והרכבת.
החברה הלאומית מסרה, כי הקיצוץ המתוכנן בתקציבה הוא 1.3 מיליארד שקל, קיצוץ שלא יבטל פרויקטים, אלא שעלול לדחות את תחילת העבודות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.