סוכנות הידיעות עתי"ם נסגרה; העובדים נותרו ללא משכורות

הכתובת היתה על הקיר: סוכנות הידיעות עתי"ם נסגרה. במשרדי החברה לא ניתן לקבל מענה בימים האחרונים וגם עובדי החברה שטרם קיבלו את משכורותיהם מתקשים לקבל מענה. מדובר בכ-17 עובדים, בהם עיתונאים, עורכים וקלדניות, שחלקם לא קיבל שכר כבר תקופת זמן ארוכה. לא ניתן היה להשיג את תגובת צביקה גנות, בעלי עתי"ם.

כפי שפורסם לאחרונה ב"גלובס" עובדי סוכנות עתי"ם לא קיבלו את משכורותיהם במועד. עבור חלק מהעובדים מדובר בדחייה בקבלת השכר מאז חודש אוקטובר ועבור חלק מהעובדים מדובר בתקופה ארוכה יותר.

צביקה גנות, בעלי הסוכנות, אמר אז בתגובה, כי "אני עושה כל מאמץ להבטיח שזכויות העובדים לא יפגעו. העיסוק בתקשורת יכול לפגוע בסיכויים של העובדים לקבל את אשר מגיע להם ולכן עדיף לא להתעסק בזה בתקשורת".

מזה תקופה ארוכה שמצבה הכלכלי של עתי"ם אינו מאפשר לה לשלם משכורות במועד. לפני כשנה וחצי עיכבה החברה במשך תקופה ארוכה את שכרם של חלק מעובדיה כך שהעיכוב הנוכחי בשכרם של העובדים נובע בחלקו מהצטברות חובות עבר.

הסוכנות נוסדה בשנות ה-50 על-ידי עיתונאים מהעיתונים היומיים. בפברואר 2004 רכש גנות יחד עם שאול גולן את עתי"ם שהיתה מצויה באותם ימים תחת כונס נכסים. כעבור שנה רכש גנות את חלקו של גולן ומאז הוא משמש הבעלים היחיד של הסוכנות.

עתי"ם עסקה באספקת אינפורמציה עדכנית לכלי התקשורת בישראל ובהם העיתונים, אתרי האינטרנט ורשתות הטלוויזיה. מבחינת כלי התקשורת המנויים על שירות עתי"ם מדובר בכלי עבודה נוסף אשר נחשב לאחד ממקורותיהם. "