היקפי הנסיעה הגדלים בכביש חוצה ישראל לא ימנעו מהמדינה את הצורך לשלם לחברה 32 מיליון שקל ב-2006, פיצוי עקב מספר נסיעות נמוך מהתחזית. כך נודע ל"גלובס". מדובר בהסדר ל"רשת ביטחון", לפיו המדינה תשלם לחברה אם הנסיעות בכביש יהיו פחותות מהתחזיות בתחילת הפרויקט.
דרך ארץ קיבלה מהמדינה בשנתיים הראשונות להפעלת הכביש, 2004-2005, פיצוי של 80 מיליון שקל בגין מספר נסיעות הקטן מהתחזית.
הפיצויים מוענקים במסגרת החוזה להקמה והפעלה של כביש חוצה ישראל. על-פי הנוסחה שנקבעה, המדינה התחייבה לפצות את דרך ארץ ב-72% מההפרש בין יעד הפדיון לבין הפדיון בפועל.
מצד שני, מנגנון זה קובע, כי במקרה שהנסיעות בפועל יהיו גבוהות מהתחזיות תשלם דרך ארץ למדינה תגמולים בשיעור של 51% מההפרש. על-פי הערכות, היקף הנסיעות הגיע ל-80%-85% מתחזיות המדינה מאז הפעלת הכביש.
בדרך ארץ מעריכים, כי 2007 תהיה שנת מפנה ובמחצית השנייה של 2007 דרך ארץ תתחיל לשלם למדינה תמלוגים.
אחד הגורמים המרכזיים לאי-עמידה ביעד נובע מכך שלא הושלמו כבישי הרוחב שאמורים להזין את כביש 6. על המדינה להשלים בין היתר את כביש 471, כביש 431 שנמצא בעבודות, כביש 531 בו מתעכב המכרז, כביש 551 וכביש 9.
בדרך ארץ אמרו, כי למרות שהמדינה עדיין משלמת, המדינה עשתה עסקה מצוינת בהקמת הכביש ומדובר בסכומים נמוכים ביחס לתוצר הסופי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.