פישמן לא עוצר בלונדון: מבני תעשיה שוקלת לרכוש את חלקו בפאואר סנטר

מבני תעשיה: תג המחיר שפורסם היום בתקשורת הינו חסר בסיס גבוה משמעותית מהסכום בו תבוצע העסקה, אם בכלל

לאחר ההצלחה בהנפקת הענק של מירלנד בבורסת AIM הלונדונית, מנהל אליעזר פישמן מגעים למכירת נתחו (50%) בפאואר סנטר שבקיבוץ בארות יצחק למבני תעשיה , הנמצאת בשליטתו של פישמן. מהחברה נמסר, כי בשלב זה טרם נתגבשו פרטיה הסופיים של העסקה וכי לא ברור באם תושלם.

היום דווח בתקשורת, כי פישמן ימכור למבני תעשייה את חלקו בפאואר סנטר ב-100 מיליון שקל, המשקף למרכז המסחרי שווי של כ-200 מיליון שקל. מבני תעשייה הודיעה בתגובה, כי אין החלטה סופית לגבי תג המחיר בו תבוצע העסקה, אך בכל מקרה לא תבוצע בעסקה לפי המחיר שפורסם בתקשורת, שהינו חסר בסיס וגבוה משמעותית מהסכום בו תבוצע העסקה, אם בכלל.

נזכיר, כי חברת Mirland Development, הנמצאת בשליטת כלכלית ירושלים (40%), מבני תעשיה (40%) ודרבן (20%) - שלושתן חברות ציבוריות בבעלות אליעזר פישמן - השלימה אתמול בהצלחה הנפקה בשוק ההון הבריטי.

מירלנד, המרכזת את פעילות הנדל"ן של שלוש החברות האמורות ברוסיה, הנפיקה 30 מיליון מניות לפי מחיר של 478 פני, וגייסה כ-143.4 מיליון ליש"ט (כ-282.7 מיליון דולר) לפי שווי חברה של כ-478 מיליון ליש"ט (כ-942 מיליון דולר) אחרי הכסף. טווח המחירים בהנפקה נע בין 435 ל-540 פני, כך שהמחיר לפיו התבצעה ההנפקה קרוב למחיר הממוצע. כמו-כן, העניקה החברה לחתמי ההנפקה הראשיים - מריל לינץ' וקרדיט סוויס (ששימש גם כיועץ ממונה) - את האופציה לרכוש ממנה 4.5 מיליון מניות נוספות, ולהזרים לקופת החברה כ-42 מיליון דולר נוספים. המניות שהונפקו שוות-ערך לכ-30% מהון החברה. המסחר המותנה במניית מירלנד החל הבוקר תחת הסימול MLD LN, ומסחר לא מותנה ייחל ב-18 לחודש, יום שני הבא.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".