לנאופטיקס מגדילה את אחזקותיה באיזיצ'יפ

מ-60% כיום לכ-78%, בדרך לבעלות מלאה * תרכוש מבעלי מניות המיעוט כ-15.5 מיליון מניות איזיצ'יפ

לנאופטיקס (סימול LNOP) מגדילה את אחזקתה בחברה הבת איזיצ'יפ (EZchip), בדרך להשגת היעד שהציבה לעצמה לפני כשלוש וחצי שנים: בעלות מלאה. לנאופטיקס, הנסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב, הודיעה היום כי תרכוש מבעלי מניות המיעוט כ-15.5 מיליון מניות של איזיצ'יפ בתמורה להנפקה של כ-3.9 מיליון מניות לנאופטיקס, ששוויין כיום בשוק הוא 56 מיליון דולר. לנאופטיקס תגדיל את אחזקותיה באיזיצ'יפ מ-60% לכ-78%, והמהלך צפוי להסתיים בסוף השנה.

איזיצ'יפ היא חברת סטארט אפ שפיתחה שבב המשמש מעבד ברשתות תקשורת ומאפשר העברת נתונים מהירה, והיא גם פעילותה היחידה של לנאופטיקס, המנוהלת על-ידי מאיר בורשטיין. מתחילת השנה עלה מחיר מניית לנאופטיקס בכ-185%, וכיום היא נסחרת במחיר של כ-14.4 דולר המשקף לה שווי שוק של כ-170 מיליון דולר.

בהודעתה היום מציינת החברה, כי המהלך הנוכחי צפוי להעלות את הערך של לנאופטיקס ולהיטיב עם בעלי המניות שלה. היא גם מציינת כי איחוד מבנה שתי החברות, בכל הקשור לבעלי המניות, אמור לייעל גם את הפן התפעולי.

לאחרונה הודיעה איזיצ'יפ על שיתוף פעולה בינה ובין מארוול, המפתחת פתרונות לאחסון ותקשורת. שתי החברות משתפות פעולה בפיתוח, שיווק ומכירת פתרונות מעבדי רשת (NPU) לשוק של ה-Ethernet.

בתשעת החודשים הראשונים של 2006 הסתכמו הכנסותיה של לנאופטיקס בכ-5.1 מיליון דולר, וההפסד הנקי הגיע ל-7.2 מיליון דולר, שהם 62 סנט למניה. תוצאותיה הכספיות כיום נובעות מחוזים עליהם חתמה לפני שנתיים או שלוש, ואת החוזים בהם היא זוכה כיום תכניס לנאופטיקס לתוצאותיה הכספיות רק בעתיד.