מיקי בר צפוי לפרוש מניהול משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי

ינהל את החברה-הבת החדשה של הקבוצה "קונספטיקה", שתעסוק בפיתוח רעיונות " ימשיך להחזיק במניותיו בקבוצה

מיקי בר, שותף ומנהל במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, צפוי לפרוש מניהול פעיל של משרד הפרסום, כך נודע ל"גלובס". בר יישאר פעיל ובעל מניות בקבוצה ויתמקד מעתה בחברה בת חדשה שמקימה קבוצת באומן-בר-ריבנאי שתיקרא "קונספטיקה". החברה הבת תנוהל על ידי בר וגיא טולדנו שיהפוך לשותף בחברה, אשר תעסוק בפיתוח רעיונות קונספטואלים משלב הרעיון הגולמי האסטרטגי ועד ההמחשה הקונספטואלית.

בתוך החברה הבת החדשה תשולב "חנות הרעיונות" של קבוצת באומן שהוקמה בתחילת 2005. החברה הוקמה כשמשה גאון, עד אז מנכ"ל המשרד עזב את התפקיד, החליט לנצל את הזיקה המובהקת שלו לאסטרטגיה ולהשתמש בה להקמת גוף שייתן שירות גם ללקוחות קבוצת הפרסום וגם לאחרים.

מיקי בר נחשב לאחד מאנשי הפרסום הותיקים והמוערכים בישראל והוא משמש כיום בנוסף לתפקידו בבאומן-בר-ריבנאי גם יו"ר וועדת הקקטוס של איגוד חברות הפרסום. בנוסף, ניהל בר בשנים האחרונות גם עסקים פרטיים בחו"ל.

לטענת מקורבים לקבוצה הרעיון שבר יפרוש מניהול פעיל של המשרד הועלה על ידו כבר בעבר כשקבוצת באומן-בר-ריבנאי אמורה הייתה לרכוש מניות במשרד הפרסום ראובני-פרידן. מקורבים למשרד אמרו אז כי בר שוקל את המשך דרכו במשרד על רקע העיסקה המתגבשת, לפיה ירכשו בעלי באומן-בר-ריבנאי את מניות קבוצת הפרסום העולמית אינטרפבליק במשרד ראובני-פרידן. בעסקה שהתגבשה היה צפוי שבתוך תקופה מסוימת יצאו חלק מהשותפים בראובני-פרידן מהחברה המשותפת, וחלקם יירכש על ידי השותפים האחרים. בר טרף למעשה את הקלפים כשהודיע כי איננו מאמין בעסקה, ולכן הוא רוצה שירכשו אותו החוצה. מאחר שבאומן-בר-ריבנאי הוא משרד יקר, החלטתו כמעט הכפילה את הכסף שנדרש להוצאת שותפים על פני השנים. בין השותפים התנהלו שיחות בניסיון להניא את בר מכוונתו לפרוש כשאחת האפשרויות שנבדקו הייתה דילול הדרגתי של מניותיו במשרד על פני שנים. בסופו של דבר העסקה לא יצאה לפועל ובר נשאר במשרד.

כאמור, בר פורש מניהול שוטף ופעיל של המשרד אך נשאר בעל מניות ושותף בקבוצה.

קבוצת באומן-בר-ריבנאי היא קבוצת הפרסום השנייה בגודלה בישראל עם היקף תקציבים שעמד על פי נתוני יפעת בקרת פרסום על 34.2 מיליון דולר.

בנוסף נכנס המשרד בשנה האחרונה לפעילות ברוסיה.

עם לקוחות המשרד נמנים פרוקטר&גמבל, פלאפון, סופר פארם שנחשב ללקוח הקשור מאוד למיקי בר, ברק 013, HOT ועוד.

הבעלות על הקבוצה מתחלקת בין השותפים יורם באומן ומיקי בר המייסדים, ושוני ריבנאי ומשה גאון שהצטרפו בהמשך. בנוסף, כוללת הקבוצה את חברת זניט מדיה. הקבוצה אף מחזיקה ב-50% ממניות משרד הפרסום אזימוט, 25% ממשרד רגב קוויצקי, 20% מפרסום פלד, 50% ממשרד הפרסום אקספרט ואחוזים נוספים בערמוני-בייטס. "