תביעת משקיע נגד איזי פורקס: הונתה אותי וגזלה ממני כספים

אשר שפרנוביץ, העוסק בסחר באופציות מעו"ף ובעליה של חברת חומש השקעות בעלייה, הגיש לבית משפט השלום בת"א תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד חברת איזי פורקס, מציעה ללקוחותיה גישה למסחר בשוק המט"ח הבינלאומי.

לטענתו, הנתבעת הונתה אותו וגזלה ממנו כספים, ערכה פעולות שנועדו להשיא את רווחיה ולגרום לו להפסדים ונזקים. זאת, בניגוד לאופן הפעולה המקובל בתחום המסחר בשערי מט"ח ובחוסר תום לב קיצוני. התובע ניהל באמצעות איזי פורקס תיק השקעות, שכלל ני"ע נגזרים במט"ח אולם. ואולם, לדבריו, הנתבעת נהגה חדשות לבקרים להפר את ההסכמות עימו באשר לדרכי הפעולה בחשבונו.

לטענתו, למרות שהפקיד את כל הערבויות הנדרשות, החליטה הנתבעת באורח חד-צדדי להצר את פעולותיו, ומאוחר יותר הורתה על סגירת החשבון. כמו כן, לדבריו, היא הציגה הצ'קים שנתן כביטחון בהוצל"פ, למרות שטרם התגבשו התנאים להצגתם לפירעון.

לדבריו, הנתבעת בחרה שלא לקיים את הוראותיו למשיכת כספים או לביצוע פעולות שונות בחשבונו; נמנעה מחידוש עסקאות שעתידות היו להשיא לו רווחים; ונמנעה מביצוע עסקאות שלא היו לרוחה.עוד טוען התובע, באמצעות עוה"ד רקפת פלד ויהודית ליבן, כי ביוני השנה הגישה נגדו הנתבעת בחוסר תום לב קיצוני תביעה בטענה כי הוא חייב לה כספים בגין הלוואות שנטל ממנה. (ת.א. 68914/06).