מחכים לתשובה מספר השיאים של גינס

מעצבי השיער אורן אור וקובי בן-חיים עושים הכול כדי להוכיח ש"ניתן ליצור אומנות ואקסטרים" וגם להתפרסם: מספרים מתחת למים, ברחיפה באוויר ובסנפלינג. כעת הם פותחים מספרה רביעית ובקרוב אקדמיה לשיער> נירית צוק

"כיום אנו עובדים על הפקה חדשה, שבה נספר שלוש צנחניות בזמן צניחה בגובה 14,000 רגל ובמהירות של 200 קמ"ש", אומר אורן אור, בעלים ושותף ברשת מספרות OREN OR KOBI.

דרכו של אור בתחום הספרות החלה ב-86'. "עבדתי במספרות. לאחר השירות הצבאי עסקתי בתחום הביטחון והאבטחה באפריקה, בארה"ב וגם בארץ, אבל לא כל-כך מצאתי את עצמי, והחלטתי לחזור לתחום השיער. ב-97' נסעתי ללונדון ללמוד באקדמיה של רשת 'טוני וגיא'. לאחר מכן עבדתי שם כמתמחה, כמדריך וכמנהל אומנותי של הרשת. ב-2002 פתחתי עם שותף את הסניף שלהם בפריז".

באחת מגיחותיו לארץ, הכיר את קובי בן-חיים, שותפו כיום. בן-חיים: "עבדתי במספרה במשך שנתיים, שבהן אורן היה מגיע מדי פעם כדי לתת לנו הדרכות. בשלב מסוים נודע לי, שהבעלים של המספרה מתכנן למכור את העסק. הצעתי לו שאני אקנה את המספרה. הוא הציע לאורן להיכנס לשותפות יחד איתי".

אור החליט לשקול את העניין, ואחרי שיחה בת 20 דקות יצאו לדרך משותפת. "השקענו יותר ממיליון שקל בשיפוץ המקום".

כמה חודשים לאחר מכן, החליטו על יזמות נוספת. אור: "רצינו להוכיח, כי ניתן ליצור אומנות ואקסטרים גם יחד, ובין היתר גם לנסות להירשם בספר השיאים של גינס. החלטנו ללכת על משהו גדול, כמו לספר אנשים בים סוף מתחת למים, או באוויר תוך כדי רחיפה במצנח, וגם ביבשה כשאנו נמצאים על הר גבוה ועושים סנפלינג".

על-פי דיווחים בעיתונות, המימון לפרויקט, כ-80 אלף שקל, הושג בעזרתו של איש העסקים הנרי זימנד. אולם אז הם נתקלו בקשיים לא צפויים. אור: "כאשר ניסינו לספר דוגמניות מתחת למים, התברר שלשיער יש יכולת ציפה, ונאלצנו לפתח טכניקת חיתוך של גזירת שיער בתנועה מסוימת. בסנפלינג, לעומת זאת הבעיה הייתה הסכנה. עלינו על הר, כ-15 מטר גובה, כשאנו מצוידים בכיסאות, במראות, בפן ובכל הנדרש, והיה חשש גדול שייפול עלינו סלע או שהחוטים ייקרעו".

כך גם הניסיון לספר בזמן אמת, בעת רחיפה במצנח, התגלה כמסוכן. אור: "אחזתי את הדוגמן ברגליים שלי, וסיפרתי אותו תוך כדי דאייה במצנח בגובה של 100 מטר. זה היה בהחלט סיכון שאגזור לו אוזן במקום את השיער, או שאגזור בטעות את חבל המצנח".

הפרויקט היוצא דופן זכה לתהודה תקשורתית. על-פי דיווחי העיתונות, השניים סיפרו במשך שלושה ימים 14 דוגמניות מתחת למים, חמש דוגמניות במהלך סנפלינג, ואת שערו של הדוגמן מייקל לואיס בעת רחיפה באוויר. בשלב זה עדיין לא ברור אם השניים אכן יצליחו להופיע בספר השיאים של גינס. אור: "אנחנו עדיין מטפלים בנושא מבחינה פורמלית, ומקווים שבקרוב נקבל תשובה".

לאחרונה יצאנו אור את בן-חיים ביוזמה חדשה. אור: "יצאנו בקמפיין בנושא האטום, שבו עצבנו לדוגמנית אורית פוקס תסרוקת בצורת פטרייה, והדבקנו על גופה קטעי עיתונות רלבנטיים. המסר היה אמירה נגד ההתחמשות הגרעינית שהולכת וצוברת תאוצה בעולם".

כיום, רשת המספרות מונה שלושה סניפים, כשאחד מהם מנוהל על-ידי זכיין, והיא מעסיקה 17 עובדים. העסק מגלגל כ-1.5 מיליון שקל בשנה. עם לקוחותיהם של השניים נמנים עורכי-דין, אנשי עסקים וגם שמות מוכרים כאורלי דנקנר וגיא ברעם.

" האם זוהי עוד דרך לשרוד בשוק רווי?

"שוק המספרות רווי מאוד. יש כמות אדירה של מספרות, שאפשר לחלק אותן למספרות יוקרתיות, מסחריות ושכונתיות. בנוסף, ישנם בתי-ספר לספרות ומספר די גדול של ספרים שעובדים בבתים, כך שההישרדות בשוק המספרות לא קלה. צריך להיות כל הזמן עם יד על הדופק, לעקוב אחר עולם האופנה, והכי חשוב ליזום ולהכתיב דברים, כדי להישאר כל הזמן בתמונה. בתחום הזה אין שום הנחות ואסור לנוח על הזרים, מי שנרדם בשמירה, עוקפים אותו מיד".

" מה הצפי שלכם לעתיד?

"כיום יש לנו 3 סניפים, ובקרוב נפתח סניף רביעי בהרצליה-פיתוח, ובעתיד אקדמיה ללימודי שיער, שבה נלמד בתוכנית שנתית לא רק איך מספרים אלא גם ניהול מספרה כעסק". "