הוועדה המחוזית י-ם דחתה תוכנית להקמת מלון קולוני במושבה הגרמנית

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים דחתה אתמול (ג') תוכנית להקמת מלון קולוני במתחם מכון הסיבים בשכונת המושבה הגרמנית בירושלים. היזמים ביקשו להקים מבנה של 11 קומות במתחם בית הספר הטמפלרי ההיסטורי ומתחם הכנסייה הארמנית. לפי התוכנית, הכנסייה הארמנית היתה אמורה להיכנס לתוך לובי המלון שיוגבה מעל המבנה, שנועד לשימור. על מבנה בית הספר ההיסטורי תוכננה תוספת קומות. כמו כן תוכננה הריסת שני מבנים טמפלריים באזור והקמת מבנה חדש.

לפני 9 חודשים הציגו היזמים תוכנית לצוות מקצועי של הוועדה, בראשות מתכנן המחוז, גיא קב-ונקי, אך הם התבקשו לתקן את התוכנית, כך שתהיה יותר רגישה לסביבה.

חבר הוועדה המחוזית, אברהם שקד, מסר כי בדיון אתמול לא היו תומכים לתוכנית. לדבריו, הפרויקט הוא וולגרי ובוטה מבחינת השפעתו על המרקם המיוחד. לדבריו, התוכנית גם נוגדת את תמ"א 35 שקובעת במקום מכלול עירוני לשימור.

תושבים במושבה הגרמנית התנגדו לתוכנית וטענו, כי מתחם בית הספר הטמפלרי מוגן ומיועד לשימור בתוכנית השימור של המושבה הגרמנית. מתחם הכנסייה הארמנית מוגן באותה תוכנית וגם בתוכנית עיריית ירושלים לשימור 110 מתחמים. התושבים הוסיפו כי התוכנית נוגדת את תוכניות השימור וביחד עם התוכנית למלון ארבע העונות, גם הוא בכניסה לרחוב עמק רפאים, יש איום על חזות הרחוב ואופי השכונה.

לפני שבועיים המליצה הוועדה המקומית ירושלים לוועדה המחוזית לאמץ את תוכנית הקמת מלון של הרשת העולמית "ארבע העונות" בשכונה. התוכנית ביקשה להגביה את מספר הקומות במלון ולהוסיף אפשרות למגורי יוקרה.