רשת שוקן תאלץ להיפרד מניהול 5 מקומונים מתוך 14

ניהול המקומונים הצפוניים הופקע מידי רשת שוקן ויעבור לידי שלמה לונדון, אחד השותפים של הרשת בצפון

מהפך ברשת המקומונים של שוקן: החל מה-1 בינואר יופקע מידיה של קבוצת שוקן ניהולם של חמשת המקומונים הצפוניים של הקבוצה, ובהם "הד הקריות". חמשת המקומונים יעברו לניהול של שותפיה של קבוצת "הארץ" באזור הצפון, זאת מכיוון שהקבוצה המחזיקה בכמחצית ממניות המקומונים הצפוניים אינה מרוצה מניהולם על-ידי רשת שוקן. כך נודע ל"גלובס".

המשמעות היא שרשת שוקן תיפרד מניהולם של חמישה מתוך 14 המקומונים שבבעלותה. המקומון "כלבו", גם הוא בבעלות משותפת, יישאר בניהולה של רשת שוקן. שלמה לונדון, מהשותפים בקבוצה הצפונית, ינהל מתחילת ינואר את חמשת המקומונים.

בשנת 1966 נחתם הסכם מיזוג בין "כלבו" שהיה אז בבעלות רשת שוקן (כ-77%) ומשפחת תל (כ-23%) לבין "הד הקריות" שבבעלות האחים שלמה ודורון לונדון והאחים עובד ניר ורוני נגרי. "הד הקריות" החזיקה חמישה מקומונים: "צפון 1", "הד הקריות", "ידיעות הגליל", "חדשות נתניה" ו"חדשות חדרה".

בעקבות המיזוג הוקמה חברת כלבו החדשה אשר כללה את חמשת המקומונים ובנוסף את המקומון "כלבו" של רשת שוקן, כאשר קבוצת הארץ מחזיקה ב-50.1% ואילו השותפים האחרים מחזיקים ב-% 49.9 ממניותיה.

אחד הדברים המהותיים בהסכם שנחתם אז היה העברת ניהול "הלוח הבטוח", שהיה הלוח הרווחי ביותר בצפון, לניהול רשת שוקן שבעצם הפכה למנהלת של כל המקומונים.

כבר מתחילת הדרך התגלעו חילוקי דעות בין הצדדים בדבר הניהול. קבוצת השותפים האשימה את "הארץ" בניהול כושל, האשמות שהגיעו לבוררות בשנים 2002-2003. בבוררות נקבע כי השותפים יוכלו לקבל על עצמם את ניהול החברה המקורית, המונה כאמור חמישה מקומונים, החל מה-1 בינואר. ישראל גולדשטיין, מנכ"ל רשת שוקן ימשיך לנהל את "כלבו".

לפני מספר ימים הודיעה רשת שוקן על מתיחת מותג "העיר" לפריסה ארצית, שמשמעותו כי החל מחודש ינואר יתאחדו כלל העיתונים המקומיים של הרשת ברחבי הארץ תחת השם "העיר" שהיה שייך עד כה לעיר תל-אביב בלבד.

רשת שוקן מונה כיום 14 עיתונים מקומיים ומעסיקה כ-1,000 עובדים.

ישראל גולדשטיין, מנכ"ל רשת שוקן, מסר בתגובה כי "הקבוצה הצפונית של העיתונים המקומיים שלנו הורכבה משתי חברות, 'כלבו' בשליטת קבוצת 'הארץ', ו'הד הקריות' שבה 'כלבו' החזיקה 26%. בשנת 1997, על-פי בקשת שותפי הרוב ב'הד הקריות', מוזגו שתי החברות לחברת 'כלבו החדשה' שבה שולטת 'הארץ'. בכל השנים מאז המיזוג ועד היום, כולל בשנת המלחמה שפגעה בעיקר בעיתונים באזור הצפון, החברה רווחית, ובעלי המניות קיבלו ממנה מיליוני שקלים.

"שותפינו העדיפו לחזור ולנהל את עיתוניהם במישרין ואנו בהחלט ראינו את זה כצעד חיובי, וכמובן תהיה לנו גישה לשיפורים ולחידושים שיכניסו לניהול העיתונים. העיתונים ימשיכו לתפקד כרשת".

עד למועד פרסום הידיעה לא נתקבלה תגובתו של לונדון. השותפים האחרים בקבוצה, עובד ניר ודורון לונדון, סירבו להגיב על הידיעה.