כרמלטון, זכיינית פרויקט מנהרות הכרמל בחיפה, קיבלה בשבוע שעבר את האישור לביצוע הפרויקט. כ-10 שנים לאחר פרסום המכרז, יחל סוף סוף שלב הביצוע. העבודות כוללות כרייה של צמד מנהרות. אורך הכביש הוא 6.5 ק"מ, ממנו 4.7 ק"מ במנהרה. המנהרות יחלו בקצה הצפוני של כביש החוף (2) ויסתיימו בצומת הצ'ק פוסט.
הנסיעה במנהרות תהיה כרוכה בתשלום אגרה של 5-8 שקל לכל כיוון. עלות הפרויקט היא כ-1.25 מיליארד שקל. מנכ"ל כרמלטון, יפתח נאור, ציין כי העבודות צפויות להסתיים בתוך 4 שנים. בכרמלטון שותפות חברת אשטרום ושיכון ובינוי.
פרויקט מנהרות הכרמל נחשב לסמל של הסחבת והעיכובים בפרויקט תשתית. את המכרז פרסמה לראשונה המדינה בשת 1996, אך לאור מכשלות בירוקרטיות, משפטיות ופיננסיות עוכב הפרויקט במשך שנים ארוכות. הנזק הכספי שנגרם למשק בשל העיכוב ביישום הפרויקט הוא כ-250 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.