נמצא יו"ר חדש לחברת החשמל: מוטי פרידמן - שותף במשרד רואי החשבון דלויט-בריטמן-אלמגור

ועדת המינויים בשירות הציבורי, בראשות השופטת טניה שפניץ, צפויה לאשר בתוך שבועות ספורים את מינויו

ועדת המינויים בשירות הציבורי, בראשות השופטת טניה שפניץ, צפויה לאשר בתוך שבועות ספורים את מינויו של מוטי פרידמן ליו"ר דירקטוריון חברת החשמל. בדיקה מקדמית של רשות החברות מעלה, כי לא צפויות בעיות באישור המינוי.

פרידמן שותף במשרד רואי החשבון דלויט-בריטמן-אלמגור והוא צפוי להיכנס לתפקידו בתוך חודש. הוא יחליף את משה גביש, שמכהן כממלא מקום זמני מאז התפטרותו של שלמה רוטמן.

במשרד האוצר ובמשרד התשתיות התייעצו עם אנשים במגזר הפרטי והציבורי בנוגע לפרידמן לפני בחירתו, וקיבלו חוות דעת חיוביות. אחד מתומכיו של פרידמן הוא אורי יוגב, לשעבר ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שהמליץ בחום על המינוי.

יוגב אמר ל"גלובס": "אני חושב שזהו מינוי מצויין בזמן הנכון, כמו המינוי של יוסי בכר, מנכ"ל האוצר, שהגיע מהסקטור העסקי לשירות הציבורי".

ההיכרות של יוגב ופרידמן היא בין היתר בעבודה המשותפת של השניים על קידום הרפורמה בנמלי ישראל.

בפני יו"ר חברת החשמל נמצא האתגר של הובלה ויישום הרפורמה המבנית המתוכננת. היו"ר גם ייאלץ לפתור את סוגיית החובות ואת בעיית האיתנות הפיננסית של חברת החשמל.

מזה כשנתיים שהפעילות בחברת החשמל מתנהלת באופן לא יציב. יו"ר הדירקטוריון האחרון, שלמה רוטמן, לא הצליח להוביל את החברה בעיקר בשל מאבקים פנימיים קשים עם חברי הדירקטוריון והעובדים.

לאחר עזיבת רוטמן, הוצע תפקיד היו"ר לרוני מילוא שוויתר עליו בשל רצונו להמשיך בעיסוקיו הפרטיים.