אריסון רכשה מזרוע הנדל"ן של צדיק בינו 50% מ"מרכז גולדה" בת"א בכ-27 מ' ד'

בכך תהפוך שרי אריסון תהפוך לבעלת המתחם * מתחם גולדה כולל 16 אלף מ"ר, כך שקבוצת אריסון הממוקמת במתחם ביחד עם חברות פיננסיות ומשרדי עורכי דין, רכשה את הזכויות לפי שווי של כ-3,450 דולר למ"ר

אשת העסקים ובעלת השליטה בבנק הפועלים , שרי אריסון, רכשה מידי חברת סהר אחזקות - חברת הנדל"ן של פז נפט שבשליטת בינו צדיק - 50% ממרכז גולדה שבשדרות שאול המלך 19 בת"א תמורת 116 מיליון שקל, שהם כ-27.5 מיליון דולר. בכך תהפוך אריסון לבעלת המתחם בשלמות.

מתחם גולדה כולל 16 אלף מ"ר, כך שקבוצת אריסון הממוקמת במתחם ביחד עם חברות פיננסיות ומשרדי עורכי דין, רכשה את הזכויות לפי שווי של כ-3,450 דולר למ"ר.

מרכז גולדה מורכב ממשכן אומניות הבמה בית הקאמרי שאינם חלק מהעיסקה ובנייני המשרדים בית שאול ובית יהונתן. המבנים מקיפים רחבה פנימית המשמשת ככניסה למשכן אומניות הבמה וכוללת בין היתר מרכז מסחרי קטן של כ-2,000 מ"ר.

סימני ההיכר של המרכז הם שני השערים הצרים המחברים בין שדרות שאול המלך לכיכר הפנימית והפסלים התלויים בהם בצורת מטולטלת.

אריסון מנהלת את פעילותה הנדל"נית באמצעות חברת שיכון ובינוי הנמצאת בשליטתה, אך את עיסקת הרכישה הזו ביצעה באמצעות עסקיה הפרטיים. מלבד העובדה שאריסון רכשה לאחרונה דירת פאר בת שלושה מפלסים - בפרויקט G TEL AVIV המתוכנן להיבנות במתחם השופטים שבקצה הרחוב ובמרחק של כ-500 מטר ממרכז גולדה- נראה שהרכישה נבעה מיוקרתו של המתחם והיותו חלק מהוויה התרבותית הישראלית.

סהר אחזקות ממשיכה במדיניות מימוש הנדל"ן שברשותה, כך למשל מימשה באחרונה את זכויותיה במגרש השופטים שבשאול המלך פינת אבן גבירול בת"א - מתחם הסמוך למרכז גולדה. סבר מכרה את המגרש ביחד עם חברת אשדר לחברת גינדי החזקות תמורת כ-20 מיליון דולר.

כמו כן מכרה ללב לבייב מספר קומות בבניין היהלום הממוקם במתחם הבורסה ברמת גן. בעסקה אחרת, מימשה סהר את בניין בנק אינווסטק שבשדרות רוטשילד בת"א בתמורה לכ-10 מיליון דולר. מגמת המימושים מלמדת על העומד בראש פז נפט, בינו צדיק, כי בכוונתו להתמקד בעיקר בעסקי הנפט והאנרגיה ולהשאיר את מגרש המשחקים של הנדל"ן לטייקונים אחרים.