מעלות: חברת הפטרוכימיים תעזור לאבגול בתוכניות ההתפרסות העולמית שלה

[ לפורום הבורסה ] לקראת ההנפקה הצפויה של אבגול דורגו איגרות החוב של החברה ב-A מינוס

מעלות הודיעה על דירוג ראשוני של A מינוס (עם אופק חיובי) להתחייבות של 244 מיליון שקל, שתגייס אבגול באמצעות אג"ח בבורסה המקומית. זאת, לצורך שחלוף חובות. באותה הזדמנות תנסה יצרנית הבדים הלא ארוגים לגייס גם מניות, על סמך תשקיף שהגישה בשבוע שעבר לבורסה. מעלות מתנה את הדירוג במימוש האופציה שניתנה למפעלים הפטרוכימיים להגדיל את אחזקתם בחברה ל-33%, על-ידי הזרמת 18 מיליון דולר נוספים לקופת אבגול.

נציין, כי הפטרוכימיים החליטה בפועל לממש את האופציה שניתנה לה, במידה שההנפקה אכן תצא אל הפועל. מחברת הדירוג נמסר עוד, כי הדירוג מתבסס על מדיניותה הפיננסית של אבגול להקטנת מינופה הפיננסי, כך שלאחר מועד ההנפקה החוב הפיננסי ל-CAP נטו לא יעלה על 75%, ועד תום השנה יירד לפחות מ-70%.

על-פי מעלות, למרות עליית מחירי חומרי הגלם שגרמה למתחרות של אבגול, כדוגמת קימברלי קלארק, לצמצם ואף לסגור קווי ייצור קיימים, חלה במעמדה של אבגול דווקא עלייה. זאת, מאחר שהחברה עושה שימוש בטכנולוגיית ה-EXTRUSION המבוססת על סיבים רצופים, כך שהעלייה במחירי חומרי הגלם הביאה לפגיעה ביצרנים המתבססים על טכנולוגיות ותיקות.

עוד טוענת מעלות, כי בשנים הקרובות קצב המיזוגים והרכישות בתחום צפוי לעלות עקב התבגרותו של הענף. על-פי נתונים בדו"ח, שנמסרו ממקורות בינלאומיים, הסתכמו המכירות בשוק הבד הלא ארוג העולמי בשנת 2005 בכ-17 מיליארד דולר, כאשר עד לשנת 2009 צפוי השוק לגדול בקצב של 7% בממוצע לשנה.

פעילותה של אבגול ברחבי העולם גדלה משמעותית בתקופה האחרונה, למרות שבדרך-כלל השקעות רבות מעלות את רמת הסיכון של החברה. אבל, לדעת מעלות, פה הסיפור שונה. "החלטותיה של החברה להקמת הקווים בחו"ל נעשו בעקבות התקשרותה עם לקוחות מהותיים. למרות האסטרטגיה האגרסיבית, מאפייני ההתרחבות קיזזו חלק גדול מהסיכונים האינהרנטיים לה", צוין בדו"ח. בנוסף נכתב, כי נתחי השוק של לקוחותיה צפויים ליצור ביקוש של לפחות 60% מקיבולת קווי הייצור הכוללת עד 2010, הערכה שגוזרת מידת ודאות עסקית גבוהה יחסית.

לגבי ההתרחבות הגלובלית ופריסת הפעילות על פני ארבע יבשות, מציינים במעלות כי עשויות להידרש מיומנויות ניהוליות שונות מאלו שנדרשו כדי להוביל את החברה למעמדה הנוכחי. עוד טוענים במעלות, כי העובדה שהמפעלים הפטרוכימיים עומדת מאחורי החברה, עשויה לתרום להצלחת המהלכים.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה אבגול ברווח של 11.5 מיליון דולר. מעלות טוענת, כי שיעורי הרווחיות של אבגול הם גבוהים בהרבה מן הממוצע בענף, ונובעים מהעובדה שהחברה מפעילה את מלוא כושר הייצור שלה, וכן מנגנון יעיל להתאמת מחירי חומרי הגלם ושמירה על עלויות כוח אדם מינימליות. בנוסף טוענת מעלות, כי לחברה תזרימי מזומנים גבוהים ויחסי כיסוי חוב והוצאות מימון טובים מהממוצע. מנגד, נטען בדו"ח, כי המינוף הפיננסי של החברה גבוה במיוחד וסובל מנגישות נמוכה מהממוצע למקורות מימון - תופעה שתשתפר לאחר ההנפקה הקרבה. גורמים אלו הביאו את מעלות למסקנה, כי הסיכון הפיננסי של החברה גבוה במקצת מהממוצע.

נציין עוד, כי מחזור ההכנסות של אבגול בתשעת החודשים הראשונים היה 169 מיליון דולר, כאשר הרווח התפעולי הסתכם ב-26.2 מיליון דולר (כמעט פי 2 לעומת התקופה המקבילה ב-2005).