8 חברות בנייה תובעות 25 מיליון ש' מעיריית אשדוד בטענה לגביית יתר והיטלים שלא כדין

שמונה חברות בנייה הגישו לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע תביעה בסך 25 מיליון שקל נגד עיריית אשדוד, בטענה לגביית יתר של אגרות בנייה והיטלי פיתוח בגין פרויקטים שנבנו בעיר.

באמצעות עוה"ד עילי לוין ונורית אוחנה ממשרד לוין-אוחנה, טוענות החברות מנרב פרוייקטים, צרפתי שמעון, בוני התיכון הנדסה אזרחית, י.ח. דמרי, עיוש רפאל, משקופית, האחים י.ד. כהן ואחים אום, כי הן זכו במכרזים של מינהל מקרקעי ישראל והחברה העירונית לפיתוח באשדוד (חפ"א), לפיתוח וחכירת מקרקעין ברובע י"ב.

כתנאי במכרזים נקבע, שעל הזוכים לשלם הוצאות פיתוח למינהל בסכומים שפורטו במכרזים וכן הוצאות פיתוח לחפ"א, בסכום של 3,150 שקל לכל יחידת דיור, בתוספת מע"מ והפרשי הצמדה.

החברות טוענות, ששילמו את מה שנדרשו וכי כתנאי למתן היתרי הבנייה, דרשו מהן העירייה והוועדה לתכנון ובנייה אגרות והיטלי פיתוח שונים. לדבריהן, כדי לא להפר את ההסכמים עם מפרסמי המכרזים, הן פרעו חיובים אלה על-מנת לקבל את היתרי הבנייה, בהניחן בתום-לב כי החיובים הושתו כדין.

אולם, לטענתן, בדיקה מטעמן העלתה שה"חיובים נגועים בחוסר סבירות ובאפליה פסולה, ונפלו בהם פגמים שונים הנוגעים, בין היתר, לתעריפי ההיטלים, לשטחי הבנייה שחויבו בהיטלים, לחיוב בגין עבודות שהעירייה לא ביצעה או לא מימנה, לאי-התקיימות תנאים מקדמיים לחיוב בהיטלים ולגבייתם ללא הסמכה בחוק".

עוד נטען, כי "קיים חוסר עקביות מובהק בנתוני התחשיבים ובהנחות של עורכיהם, כאשר נתונים והנחות אלה משתנים מתחשיב לתחשיב ולעיתים קיימות סתירות אף בתחשיבים שנערכו באותה שנה ממש". טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 7312/06)