גבריאלה שלו: אשקול אם להשתתף בדיון על תנאי השכר של אהרון ברק

לדברי שלו, החברה בוועדה לקביעת שכר שופטים, ידידותה עם ברק לא תפגע באינטגריטי שלה

המשפטנית גבריאלה שלו, חברת הוועדה המייעצת לקביעת תנאי שכרם של נושאי משרה שיפוטית, אומרת כי תשקול אם להשתתף בדיון שיעסוק בתנאי השכר של נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרון ברק, שהוא ידיד אישי שלה.

גורם בוועדת הכספים של הכנסת, הגוף המקבל את המלצות הוועדה, אומר כי מן הראוי ששלו תימנע מהשתתפות בדיון הנוגע לתנאי הפנסיה של השופט ברק, ובוודאי לאור האווירה הציבורית השוררת לאחרונה.

הוועדה לתנאי שכר שופטים ודיינים (והצמודים להם) הוקמה לפני חצי שנה על ידי יו"ר הכנסת דליה איציק, ועד כה התכנסה לשלוש ישיבות. בראש הוועדה עומד שר החינוך וח"כ לשעבר מטעם מרצ, יוסי שריד, וחברים בה עו"ד שלו ויורם גבאי, מי שהיה הממונה על הכנסות המדינה ויו"ר חברת "פעילים שוקי הון".

על פי פרסום ב"ידיעות אחרונות", הנהלת בתי המשפט מבקשת מהכנסת לאשר לברק לשכה בבית המשפט העליון, רכב צמוד ונהג. ברק עובד כרגע במרכז הבינתחומי בהרצליה, שם הוא מתחיל ללמד. שופטי ביהמ"ש העליון, בהסדר לא פורמלי מקבלים לשימושם חדרים בספריית ביהמ"ש העליון.

שריד אמר היום (ה'), כי לפי שעה לא קיבלה הוועדה בקשה לדיון בתנאי שכר ופנסיה של נשיא ביהמ"ש העליון, ואם תגיע בקשה כזו, הדיון בה יהיה לא לגופו של איש אלא לגבי התפקיד.

שלו, שחזרה אמש מכנס משפטנים בהמבורג בו הרצה ברק, אומרת, כי היא אכן ביחסי ידידות רבת שנים עם הנשיא היוצא ברק, אבל היא אינה חושבת שהדבר פוגע באינטגריטי וביכולת שלה לדון בנושא כזה.

לשאלה אם ראוי שתימנע מדיון בעניין הנוגע לברק, אומרת שלו: "כשהבקשה תגיע, אראה איך היא מנוסחת. אני מניחה שהיא לא תהיה בקשה שנוגעת לפרסונה אלא לתפקיד, ואז אשקול את עמדתי. אני מניחה שאני אונחה על ידי יושב ראש הוועדה או על ידי מי שמינה אותנו".

שריד השיב: "כל אחד מכיר כל אחד, וצריך לתת מינימום של קרדיט לאנשים שמשרתים את הציבור לגופו של עניין. אם תהיה בקשה לדון בתנאים של נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר - נדון בה. זה שמישהו מכיר את מישהו אינו מעלה ואינו מוריד".