בקשה לתביעה ייצוגית ב-12.5 מ' ש' נגד מחלבת המושבה: תחקיר "שומר מסך" מראה כי הטעתם לקוחות

לטענת התובע, המשיבה מייצרת ומפיצה לרשתות מזון שונות גבינות בתנאים תברואתיים גרועים, בהיעדר רישיון יצרן, לאחר שרישיונה נשלל

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה היום (ב') תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בסך 12.5 מיליון שקל נגד חברת מחלבת המושבה מפתח-תקווה.

התובע, רונלד טנה, שרכש גבינות מהמחלבה, טוען כי בתחקיר מקיף שנערך על-ידי התוכנית "שומר מסך עם אמנון לוי" בערוץ 10, נתגלה כי המשיבה מייצרת ומפיצה לרשתות מזון שונות גבינות בתנאים תברואתיים גרועים במיוחד, בהיעדר רישיון יצרן. זאת לאחר שרישיונה נשלל על-ידי משרד הבריאות.

עוד הוברר כי המחלבה מוכרת את כלל גבינותיה באריזות עליהן נכתב מפורשות כי הן מכילות עד 5% שומן, כאשר לאחר בדיקות מעבדתיות עולה כי בפועל אחוזי השומן נעים בין 8.6%-16.3%.

התובע, באמצעות באי כוחו, עוה"ד יוחי גבע ואמיר ישראלי, מבקש לייצג את כלל הצרכנים שרכשו החל מינואר 2005 את הגבינות שיוצרו על-ידי המשיבה ואשר יכולתם להכריע בדבר הרכב המוצרים נפגעה בשל מחדלי המשיבה.

לדברי התובע, לצרכנים נגרמה פגיעה באוטונומיה של הרצון המתבטאת בשלילת יכולתם להימנע מצריכה של מוצר בעל סיכונים בריאותיים ובעל אחוזי שומן גבוהים יותר ממה שנתכוונו לצרוך וזאת תוך כדי שהגבינות הללו יוצרו ושווקו ללא כל רישיון יצרן.

טרם נתקבלה תגובת המשיבה. (ת.א. 1131/07).