שר התחבורה, שאול מופז, הנחה את רכבת ישראל להאיץ תכנון לקו רכבת קלה בין חיפה לנצרת. עלות הפרויקט נאמדת בכמיליארד שקל, ואינה נכללת במסגרת התקציבית של תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל.
מופז הורה לאנשי רכבת ישראל לקדם את הפרויקט באמצעות הסקטור הפרטי במכרז BOT. תוואי הרכבת המתוכנת יצא מתחנת לב המפרץ בחיפה דרך קרית אתא, קרית ביאליק, שפרעם, ביר אל מכסור, משהד ושש תחנות נוספות בתוך נצרת ונצרת עילית. הקו צפוי לשרת אוכלוסיה של 250 אלף איש. מופז אמר, כי לקו רכבת מהיר ישנה חשיבות מיוחדת בתרומה שלו לחיבור יישובים ערביים לערים הגדולות בסביבה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.