כביש 531 הוא כביש רוחב שחוצה את צפון מטרופולין גוש דן ומחבר בין כבישי האורך חוצה ישראל (כביש 6), כביש גהה, כביש החוף, נתיבי איילון וכבישי אורך נוספים.
המכרז לביצוע פרויקט כביש הרוחב 531, מרשפון לכפר סבא, והקמת מסילת השרון, עורר התנגדות נחרצת גם בקרב תושבי הישובים הסמוכים וגם מצד משרד התחבורה. ועדת המכרזים נחושה להמשיך ולקדם את הפרויקט, חרף ההתנגדויות. על-פי לוחות הזמנים המתוכננים, 5 המתמודדות יגישו את ההצעות הכספיות וההנדסיות עד אוגוסט 2007, ארבעה חודשים לאחר מכן ייבחר זכיין, 2008 תוקדש לטובת הסגירה הפיננסית, והעבודות יתחילו ב-2009 למשך 39 חודשים.
פרויקט זה נעשה בשיטת ה-PFI בו הזכיין נדרש להקים ולתפעל את הכביש לתקופה של 25 שנים, והמדינה משלמת עבור הפרויקט. הקטע המערבי של הכביש, 8 ק"מ, יהיה בין מחלף סוקולוב בכפר סבא, מחלף מל"ל, צומת רעננה דרום, מחלף חן, מחלף הרצליה מזרח, חיבור לכביש האיילון, וחיבור לכביש 2.
הקטע המזרחי, 6 ק"מ, ממחלף סוקולוב בכפ"ס עד מחלף חורשים בכביש חוצה ישראל נמצא כבר בביצוע של החברה הלאומית לדרכים.
הזכיין יסלול את החלק המערבי, אך ידאג לתפעול של תוואי הכביש מחורשים בכביש 6 ועד רשפון בכביש החוף. הזכיין יבצע גם עבודות עבור רכבת ישראל, במסגרתן תונח מסילת השרון ותשודרג מסילת קו החוף. הזכיין יקים בנוסף שתי תחנות רכבת ברעננה דרום ורעננה מערב ויסלול כביש בין קניון שבעת הכוכבים לרשפון, המשך לנתיבי איילון.
מסילת השרון תשפר את השירות הרכבתי לפתח תקווה, בני ברק, ראש העין, הוד השרון, כפר סבא, רעננה, הרצליה וישובי הסביבה. שדרוג כביש 20 וחיבורו לכביש החוף תייצר דרך מהירה ונוחה אל המטרופולין וממנו ותשפר את הקשר התחבורתי לצפון הארץ.
שלומי חסון, הבעלים ומנכ"ל חברת פריזט חסון, חברת נדל"ן ותיקה בשרון, אומר כי כביש 531, עם היפתחו, ישנה לחלוטין את תמונת הנדל"ן בשרון הדרומי. לדברי חסון, כבר היום, כשרק הקטע המזרחי של הכביש פתוח, קיימת מגמה של עלייה מתמדת בביקוש לנדל"ן למגורים בהוד השרון וכפ"ס.
לדברי חסון, אם לפני 3 שנים עלה פנטהאוז במגדיאל במזרח הוד השרון 420-440 אלף דולר, היום מוכרים פנטהאוזים ב-600 אלף דולר. כנ"ל, הוא מוסיף, דירות 5 חדרים ודירות גן שמחיריהן עלו ב-20% בקירוב במהלך 3 השנים האחרונות.
חסון צופה שני שלבים נוספים בהשפעת כביש 531 על הנדל"ן בשרון הדרומי. השלב הראשון, פתיחת הקטע מכפ"ס לכניסה הצפונית להוד השרון הצפויה בחודשים הקרובים. לדבריו, הקטע יביא לחיזוק מגמת הביקושים לנדל"ן הן בשכונות הצפוניות והמערביות של הוד השרון והן בכפר סבא מערב. לדוגמא, מחיר דירות 5 חדרים עם מרפסת גדולה בצפון הוד השרון, שכיום משווקת ב-400 אלף דולר, צפוי לעלות בעד 5%.
אולם, מדגיש חסון, המהפכה האמיתית תתרחש כשיחלו עבודות הסלילה לקטע המערבי של הכביש שיקרב את השרון הדרומי לגוש דן, ויקצר את זמן הנסיעה משעה ל-30-35 דקות.
להערכת חסון, עובדה זו תעלה את מחיר הנדל"ן באזור המזרחי של השרון הדרומי ב-10%-15% ותקרב את רמת המחירים בו לזו של השכונות המבוקשות של הרצליה ואפילו רמת השרון.
בנוסף, מציין חסון, יש לזכור כי עתודות הקרקע למגורים בערי השרון הדרומי (כפ"ס, רעננה, הוד השרון) ידלדלו בעשור הקרוב, דבר שיחזק עוד יותר את הביקושים. להערכתו, עליית המחירים בהוד השרון, הנהנית מעתודות הקרקע הגדולות באזור, תביא אותה לרמת המחירים של רעננה ב-5 השנים הקרובות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.